Átfogó elemzést készített a gyorsforgalmi úthálózat baleseti és forgalmi adataiból az Állami Autópálya Kezelő Rt. A tanulmány a 2000 és 2004 közötti időszakot fogja át. 2004-ben Az M0 körgyűrűn egyáltalán nem történt halálos kimenetelű baleset, pedig korábban az M0 halálút néven vált hírhedtté.
Ezen a szakaszon a személyi sérüléses balesetek száma 18,8 százalékkal csökkent 2004-ben 2003-hoz képest. A biztonság javulása főként a szembejövő forgalmat elválasztó acél- és betonfal kiépítésének köszönhető.
2000 és 2004 között a forgalom évente átlagosan 9,3 százalékkal növekedett a gyorsforgalmi úthálózathoz tartozó utakon. Az egymillió megtett járműkilométerre eső balesetek száma viszont csökkent. A baleseti okok között a leggyakoribb a gyorshajtás (23,6%), a figyelmetlenség (20,0%) majd a követési távolság be nem tartásából fakadó ütközések következnek.
Erőteljesen, 12,9 százalékra nőtt az elmúlt években a műszaki és egyéb hibák (pl. defekt) miatt bekövetkező balesetek aránya. Az AÁK Rt. a biztonságot többek között zajkeltő burkolati jelek alkalmazásával vagy a közvilágítás felújításával javítja. Az AÁK Rt. sajtóközleménye nem említ számszerű baleseti statisztikai adatokat, ezért mi sem tudunk konkrétumokkal szolgálni.
