Két légzsák és blokkolásgátló is van alapáron a C1-ben
33 fotó
Olcsó kisautónak készült, mégsem egészen az lett belőle. Az egyedi formájú, a közeli Csehországban készülő Citroën-Peugeot-Toyota mini trió közös erővel veszi célba a közép-kelet-európai autópiacot. A francia-japán vegyes felállás azzal a céllal indított közös projektet, hogy egy olcsó kisautóval nyerje meg a kevés pénzből gazdálkodókat.

Hazánkban a kisautók a nyugat-európai átlaghoz képest nyomott áron állnak a szalonokban. Így a kifejezetten minimálautónak szánt C1 nem lehet szenzációsan olcsó. A háromajtós kasztnit és 68 lóerős 1,0 literes benzinmotort tartalmazó ár 2 169 000 forint. Ennél jóval drágább a Citroën árlistán szereplő következő modell: a C2 ára 2 450 000 forint.

Teljes értékű családi autó helyett a Citroën minije kifejezetten városi használatra készült, apró termete a hölgyek körében méltán számíthat népszerűségre. Az 1,0 literes benzinmotor változó szelepvezérléssel éri el a lökettérfogatához képest vaskosnak mondható 68 lóerős teljesítményét.

Vezettük a C1-et, olvassa el véleményünket a parányi városi autóról!