A gazdag motorkínálat és a kitűnő variálhatóság is hozzájárult a Zafira A piaci sikeréhez. Idővel az Opel egész egyterű családot kínált
6 fotó
Néhány napja befejeződött az Opel Zafira A gyártása. Az 5+2 üléses elrendezést meghonosító kompakt egyterű jelentős piaci sikert aratott, az első generációból 1 424 555 talált gazdára. A Zafira A egy történelmi elsőséget is magáénak tudhat. Az Opel reagált leggyorsabban a Renault Mégane Scénic sikerére, így a Zafira lett a német autóipar első kompakt egyterűje.

1999-es bemutatásával 3 évvel megelőzte például a VW Tourant, de a Mercedes Vaneo, vagy a Ford Focus C-Max is évekkel később jelent meg nála. A Zafira volt az első egyterű, amelynek 6-7. ülése tökéletesen elsüllyeszthető a csomagtérpadlóban. A Flex7 ülésrendszer valódi vívmány az egyterűk között.

A Zafirából az 1,6 és 1,8 literes benzinesek mellett 2001-től kétezres turbós OPC verzió is kapható volt, 192 lóerős motorral. OPC sportmodell a Zafira B-ből is lesz, a hengerűrtartalom marad 2 liter, de a teljesítmény 240 lóerőre nő.

A Zafira A-hoz kapcsolódik egy érdekes történet. Anno a Fordnál előrehaladott állapotban volt egy ötszemélyes kompakt egyterű kifejlesztése, Scénic konkurensként. Amikor azonban az Opel 1999-ben piacra dobta az 5+2 üléses Zafirát, a Ford sutba dobta a készülő kompakt egyterű terveit, mondván, a Zafira után nem rukkolhatnak elő csupán ötszemélyes autóval. A Ford végül évekkel később már az új Focus alapjaira épített kompakt egyterűt, de nem hétszemélyest, hanem egy ötülésest, amit sportosságával különböztettek meg a konkurensektől.