5,2 millióval a Peugeot 205 a francia gyár legnagyobb darabszámban gyártott autója
Az üzleti sikerek mellett a versenypályán is jól szerepelt a 206-os, három csapat és két egyéni világbajnoki címet szerzett raliban
12 fotó
Igazi sikersztori a Peugeot kisautójának története. 1998 szeptember 10-én indult meg a 206-os értékesítése, ami hamarosan felpörgött. 2001 és 2004 között évente már több mint 800 ezer darab fogyott az autóból. Így nem meglepő, hogy 2005. május 26-án elkészült az ötmilliomodik példány Mulhouse-ban, egy 1,6-os HDi motorral szerelt CC formájában.

A világ 145 országában forgalmazott modell 2001 és 2003 között a legkeresettebb jármű volt Európában. Kategóriájában azóta sem talált legyőzőre. Emellett a dízelváltozat is vezeti az európai eladási listát a kisautók szegmensében.

A világon összesen hat üzemben gyártanak, illetve szerelnek össze 206 modelleket, a napi termelés meghaladja a 3100 darabot. Jelenleg négyféle karosszériaváltozatban létezik a 206, kapható három- és ötajtós ferdehátú, SW (kombi), és kupé-kabrió (CC) is. Ezekhez hamarosan csatlakozik a lépcsőshátú változat is, amit az iráni Khodróval közösen készítenek majd.

A 206 legfontosabb piaca Franciaország, ahol több mint 1,1 millió darabot értékesítettek már. Ezt követi Nagy-Britannia (540 000), Olaszország (465 000), Spanyolország (400 000) és Németország (331 000).

Magyarországon az 1998. szeptemberi bevezetés óta 35 045 példány kelt el, aminek 77 százaléka benzines, 23 százaléka dízel erőforrással szerelt változat volt.

Az értékesítéshez jelentősen hozzájárultak a sportmodellek – a GT, a GTi, valamint az RC -, amelyek a Peugeot 206 sportsikereit hirdették. 2000 és 2002 között a 206 WRC sorozatban háromszor nyerte el a ralivilágbajnokságon a konstruktőr világbajnoki címet, emellett Marcus Grönholm 2000-ben és 2002-ben az egyéni címet is megszerezte. A siker Magyarországon sem maradt el, Ifj. Tóth János szintén háromszor 2000-2002 között abszolút bajnok volt az autóval.