



A 217 kW-os/295 lóerős Cayman S maximális nyomatéka 340 Nm 4400 és 6000-es fordulat között. A nyomatékleadást a VarioCam Plus javítja, ami a szívóoldali vezérműtengelyek változó vezérlését, illetve a szelepnyitás mélységét is a terhelés és a fordulatszám függvényében módosítja. A VarioCam Plus rendszer eddig a 911-es sorozat kiváltsága volt.
Ezzel a háttérrel 5,4 másodperc kell az autó nulláról százra gyorsulásához, a végsebesség 275 km/óra. Ezek az adatok alig maradnak el az alap 911 Carrera 5,0 másodpercétől és 285 km/órás legnagyobb sebességétől.
A Cayman S erőátvitelében logikusan a Boxster S váltója dolgozik, de a Porsche továbbfejlesztette a hatfokozatú kézi váltót. Felárért rendelhető az ötfokozatú Tiptronic S, amely a váltókar mellett a kormányon lévő gombokkal is kapcsolható kézzel. A sportkupé számára a Porsche továbbfejlesztette a váltó hidraulikus és elektronikus vezérlését.
A futómű alumíniumból készült a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében. A Cayman S alapáron 18 colos felnikkel hagyja el a gyárat. Igény esetén a Porsche elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással szállítja az autót Porsche Active Suspension Management (PASM) néven. A PASM helyből 10 milliméteres ültetést jelent, a vezető az automatikus vezérlés helyett gombnyomásra állandó Sport üzemmódba kapcsolhatja a rendszert.
A középmotoros felépítés két csomagtér kialakítását tette lehetővé. A kisebb első 150 literes, a nagyobb hátsó űrtartalma 260 liter.
