Autót cserél Per Eklund. A neves ralikrossz pilóta ezúttal a Saab 9-3 limuzin karosszériájába öltöztette versenyautóját. Per Eklund nem egyszerűen csak új karosszériát húzott brutális versenygépére, de alaposan továbbfejlesztette autóját.
Az összkerék-hajtású autó kifejlesztését a versenyző a Saabbal közösen végezte, ez az első ralikrossz autó a 2002-ben bemutatott 9-3 alapjaira. A szélesebb első-hátsó nyomtáv a nagyobb tengelytávval a várakozások szerint javít az autó kezelhetőségén és stabilitásán.
A svéd ralikrossz ász az Európa-bajnokságban indul a 9-3 limuzinnak öltöztetett szörnyeteggel. Az új forma a jobb aerodinamika révén kisebb légellenállást biztosít és kevesebb felhajtóerőt termel nagy sebességnél.
A motor több csodát is tartogat. A szívórendszerbe kötelezően beépítendő, 45 mm átmérőjű szűkítő ellenére a motor 550 lóerős. Ezt az irtózatos erőt egy mindössze kétliteres négyhengeresből sikerült kisajtolni. Lélegzetelállító a 750 Nm-es nyomaték is.
Az állandó összkerék-hajtás és a turbómotor 2,2 másodperces százra gyorsulást tesz lehetővé. Ez az idő kicsit jobb, mint a mai Forma-1-es autók átlaga.
Eklund az elmúlt években egy ferdehátú Saab 9-3-mal indult, amely optikailag az előző generációra épült. Előző autójával a most 58 esztendős Eklund 2000-ben megnyerte a ralikrossz Európa-bajnokságot. A murván megvívott, életveszélyes amerikai Pikes Peak hegyi felfutó versenyen Eklund két győzelemmel büszkélkedhet kategóriájában.
