Francois Duval a tavalyi évben kiegyensúlyozottan versenyzett a Ford csapatnál, folyamatosan szállította a pontokat. Éppen ezért esett a Citroën csapat választása a belgára, aki kitűnő társa lehetett volna Sébastien Loeb-nek.
Duval az idei évben rosszul teljesít, a Xsara WRC-vel rendkívül gyors, de többször hibázott. Már az első versenyen Monte Carloban összetörte az autót, de a továbbiakban sem javult a formája. Az egyéni értékelésben mindössze öt pontja van, amit Új-Zélandon szerzett, a konstruktőrök versenyében nyolc pontot szerzett, szemben csapattársa 45 pontjával.
Utolsó hibáját a hétvégén a Ciprus Ralin követte el. Egy bal kanyar előtt későn fékezett és leesett az útról a fák közé. A versenyautó kigyulladt majd porig égett. Navigátora Stéphane Prevot a verseny után, szólt Guy Frequelin-nek, hogy nem navigál tovább Duvalnak.
A csapatvezetőnek gyorsan kellett döntenie, mert a következő Török Rali-ra hétfőn le kellett adnia a csapatpontokért nevezett pilóták névsorát. Ekkor vetődött fel, hogy átmeneti megoldásként új párost vet be a Citroën.
Felkérték Carlos Sainz-t ugorjon be a következő futamon Duval helyett. A korábbi világbajnok visszatérése egyetlen versenyre szól, ezalatt a csapat kitalálja, hogyan tovább. Szeretnének ugyanis a csapatvilágbajnoki címért is harcba szállni. Sainz mellett Marc Marti ül majd a navigátor ülésben.
“Hét hónapja vezettem utoljára a Xsara WRC-t, de tekintettel a jelenlegi helyzetre, segíteni akarok a Citroën-nek, ha valóban szükséges. Ez teljesen tiszta, hogy a részvételem a kivételes körülménynek köszönhető és nem jelenti azt, hogy visszatérnék a Rali Világbajnokságba. Részvételemmel remélem hozzájárulhatok a csapat sikeréhez. Ez teljesen normális, hogy visszaadom a szívességet, a Citroënnek, akik olyan sokat segítettek nekem 2003-ban.” – mondta Sainz a bejelentés után.
