



A rali világbajnokság mezőnye a szokásosnál kevesebbet lazíthatott, hiszen alig két héttel a Szardínia Ralit követően a hétvégén sorban a második durva murvás verseny van soron.
A világbajnokság talán leglassabb versenye, a Ciprus Rali következik. Ezzel a futammal folytatódik az a kemény murvás sorozat, amely Szardínián kezdődött és a ciprusi forróság után a Török, az Akropolisz és az Argentin Ralival folytatódik.
Sokáig az Európa-bajnokság versenyeként szerepelt a Ciprus Rali, csak 2000 óta része a rali világbajnokságnak. Hasonlít a közeli görögországi versenyre, de hegyi pályái sokkal lassabbak. A Cipruson jellemző 66 km/órás átlagsebesség elmarad az Akropolisz Ralin jellemző 83 km/órás átlagsebességtől.
Mivel ezúttal nem nyáron tartják a versenyt, a hőmérséklet várhatóan kevésbé lesz tikkasztó, de nem kell hűvösre számítani. Az alacsony sebesség miatt a motorok is megszenvedik a versenyt, hiszen a hűtés kevésbé számíthat a menetszélre. Az autók felfüggesztése és az abroncsok hatalmas ütéseket kénytelenek elviselni a köves, sziklás utakon.
Az autókat erősen igénybe veszi a verseny, ezért ezúttal még a szokásosnál is komolyabb hangsúly van a szerelők munkáján. A gumiszállítók a legkeményebb gumikat viszik Ciprusra, hogy versenyképesek legyenek a magas hőmérséklet és a durva utak ellenére is.
Idén az elsőszámú esélyes a verseny tavalyi győztese, Sebastien Loeb, aki Szardíniáról is győztesként távozott. Visszavágásra készül Petter Solberg, a 2003-as győztes, aki idén már két futamot megnyert.
A Ford csapat is győzni megy Ciprusra, hiszen autóik köztudottan jók ilyen durva körülmények között. A Mitsubishinél ismét Gilles Panizzi kap lehetőséget Harri Rovanperä mellett.
Tavaly Marcus Grönholm volt a leggyorsabb a versenyen, de utólag szabálytalan vízpumpa miatt elvették a 307 WRC első győzelmét. A finn idén szeretne tisztán nyerni.
A nagyok mellett ott lesz a mezőnyben Benik Balázs is, aki korábban már részt vett egy hasonlóan kemény futamon Törökországban, ahol kiválóan teljesített és 13. lett.
A versenyről
A 2005-ös Ciprus Rali három napja alatt 18 gyorsasági szakaszt, illetve 326,68 km-t tesznek meg a párosok. A rali teljes hossza 1064 km. Központi szervizpontot alakítottak Limassolban, a kedvelt pihenőhelyen, a pályákat a szervizpark köré szervezték.
Az elmúlt évek Ciprus Rali győztesei:
2004 S. Loeb (Citroën)
2003 P. Solberg (Subaru)
2002 M. Grönholm (Peugeot)
2001 C. McRae (Ford)
2000 C. Sainz (Ford)
A világbajnokság állása a Szardínia Rali után:
Pilóták
1. S. Loeb 35 pont
2. P. Solberg 34 pont
3. M. Märtin 28 pont
4. M. Grönholm 26 pont
5. T. Gardemeister 24 pont
6. H. Rovanperä 11 pont
7. G. Panizzi 7 pont
8. F. Duval 5 pont
R. Kresta 5 pont
10. H. Solberg 4 pont
Konstruktőrök
1. Peugeot 54 pont
2. Citroën 43 pont
3. Subaru 36 pont
4. Ford 33 pont
5. Mitsubishi 24 pont
6. Skoda 5 pont
(Forrás: Amber PR)
