Igazi kemény terepen is megállja helyét az R1200 GS-re épülő HP2-es
18 fotó
A BMW szerint a HP2 kiváló alap lehet az amatőr endúrósoknak. Puritán, mégis stílusos és rendelkezik minden szükséges tulajdonsággal, ami egy kiváló terepmotornak kell. A HP2 egy kis létszámú, de annál elvakultabb fejlesztőcsapatról tesz említést, akik a boxermotor és a terepmotorozásnak szentelték életüket.

A HP2-ben ugyanis a R1200 GS kissé átdolgozott motorja került, ami így már 105 lóerőt teljesít, és alsó fordulatszám-tartományban is elegendő erőt biztosít a mindössze 175 kilogramm száraz súllyal rendelkező motornak. A maximális nyomaték 115 newtonméter 5500-as fordulat mellett.

A boxermotornak hála alacsonyra kerülhetett a motor súlypontja, így az alacsony sebességnél való egyensúlyozás közben sem dől el a motor, egy zsákhoz hasonlóan. A futómű kérdésénél a hosszú távú terepversenyeken szerzett tapasztalatokból merített a BMW, hátulra egy szokványosnak cseppet sem mondható légrugós tag került beépítésre.

Elöl 270 milliméteres úton mozgó upside down villa rugózik, a BMW saját Telelever megoldása elmaradt. 920 milliméter az ülés magasság, ez kérésére 900 milliméteres is lehet. A tank 13 literes.

A gyári adatok szerint 3,2 másodperc alatt gyorsul százra a HP2-es, a végsebesség pedig kereken 200 km/óra. A HP2 bevezetése világszerte 2005 őszén várható.