BMW-Alfa Romeo: 1-1
Dirk Müller rajt-cél győzelmet aratott az első futamon, összesen 18 pontot szerzett
Antonio Garcia (balról) izgalmas csatát vívott Augusto Farfus Jr.-ral
A SEAT becsületét Jordi Gené mentette meg, aki a 2. futamban hatodik lett
A Fordok nem szerepeltek túl jól az első versenyen.  Az egyik Focus öt kör után kiállt
6 fotó

Monzában megkezdődött a túraautó bajnokság idei sorozata, amely túllépett korábbi keretein. Andy Priaulx, a sorozat győztese tavaly még Európa-bajnok lett, idén viszont a világbajnoki címért hajthat.

A sorozat ugyanis Európán kívüli helyszínekre is ellátogat, de ennél nagyobb szó, hogy ez a harmadik, az FIA által elfogadott világbajnoki sorozat. Európán kívül Mexikóban és Kínában is rajthoz áll a mezőny, de idén Törökországban is ott lesznek.

A motorok négyhengeres, kétliteres, szívó benzines erőforrások. Az élcsapatoknál a teljesítményük 260-275 lóerő körül alakul. Idén a tavalyi kettőhöz képest már négy hétvégét kell kibírniuk a motoroknak.

Kétféle váltót alkalmazhatnak az istállók, az egyik öt, a másik hatsebességes szekvenciális. Ha valaki a hatsebességest választja, annak 30 kilogramm pluszt súlyt kell cipelnie.

Idén is marad a hendikep rendszer, azaz a pontversenyben élen állók többlet súllyal vágnak neki a versenyeknek. Idén a tavalyinál is erősebben próbálják csökkenteni a gyorsabbak előnyét.

Az első helyen álló pilóta 40, a második 30, a harmadik 20, a negyedik pedig 10 kg-ot pluszt visz magával. E mellé minden megszerzett 10 pont után is jár 5 kg. Maximálisan 60 kg ballaszttal sújtják a pilótákat.

Ahogy a WRC-ben, vagy az F1-ben is, futamonként az első nyolc helyezett kap pontot. Az első tízet, második nyolcat, azután 6, 5, 4, 3, 2, 1 jut a többieknek. Egy hétvégén a szabadedzéseken kívül két időmérő alapján határozzák meg a rajtpozíciót szombaton. Vasárnap délután ennek megfelelően vágnak neki a versenynek.

Egy verseny két külön futamból áll. Miután az elsőt leintették, rövid szünet (díjkiosztó, javítás stb.) után ismét felállnak a rajtrácsra a versenyzők. Ekkor azonban az első nyolc az első futam befutójának fordított sorrendjében. Aki nyert, az a nyolcadik, aki második volt az lesz a hetedik stb. Mindkét futamot külön értékelik, így a második után is újabb díjkiosztót tartanak.

Idén az Alfa Romeo, a BMW és a SEAT gyári csapatok mellé a Chevrolet és a gyári Ford támogatású Hotfiel csapat is csatlakozott. Mellettük több privát csapat is részt vesz a versengésben, és nem is teljesen esélytelenül.


1. verseny: Olaszország – Autodromo Nazionale Monza:

Időmérő

Ahogy az várható volt, az erőviszonyok nem változtak a tavalyi évhez képest. Az élen a BMW és az Alfák maradtak. Az időmérők alapján Dirk Müller (BMW) indulhatott a pole-ból, mögüle Jörg Müller (BMW) és Antonio Garcia (BMW) indulhatott volna. Jörg Müller azonban kihagyott egy mérlegelést, ezért megbüntették és a 18. helyre száműzték.

Ezzel eggyel előrébb léphettek az Alfa különítmény tagjai is. Gabriele Tarquini a harmadik, Augusto Farfus jr. a negyedik helyről rajtolhatott. A bajnok Andy Priaulx (BMW) az ötödik, Jordi Gené (SEAT) a hetedik pozícióból indult. A Chevrolet-k és a Fordok a hátsó régióból indulhattak, előbbieknél Robert Huff (21.), utóbbiaknál Thomas Jäger (27.) volt a leggyorsabb.

Összesen 33-an vágtak neki a versenynek, ugyanis nemcsak a vb részvevői, hanem az olasz bajnokságban induló, a szabályoknak megfelelő autók és pilóták is rész vehettek.

1. Futam:

Eltérően az ETCC-ben megszokott látványtól, viszonylag sima körözgetésként zajlott az első futam. Dirk Müller a rajttól kezdve vezetett, senkitől sem veszélyeztetve begyűjtötte idei első győzelmét. Mögötte azért volt némi kakaskodás. A második helyért Garcia és Farfus csatázott, az alfás, azután szépen a fűre terelte ellenfelét, aki így visszaesett az ötödik helyre.

Ezzel Farfus megtisztította a terepet csapattársa, Gabriele Tarquini előtt. Mivel Farfus valamivel lassabb volt Tarquininél, viszonylag simán át is engedte neki a második helyet és Müller hiábavaló üldözését. A negyedik helyen Andy Priaulx futott be.

A verseny egyik izgalmas jelenetét Jörg Müller szolgáltatta, aki a Parabolika kanyarban kisodródott és a sóderágyban kötött ki, ahonnan a boxutcába ment kereket cseréltetni. Müller egy kör hátránnyal fejezte be a versenyt. A verseny pontszerzője volt még Fabrizio Giovanardi (Alfa, 6.), James Thompson (Alfa, 7.) Rickard Rydell (SEAT 8.)

 

WTCC-Monza:

Az 1. futam végeredménye:

1. Dirk Müller (GER) BMW Team Deutschland (BMW 320i) 18:03.203 172.23 Km/h
2. Gabriele Tarquini (ITA) Alfa Romeo Racing Team (Alfa Romeo 156) +2.465
3. Augusto Farfus jr. (BRA) Alfa Romeo Racing Team (Alfa Romeo 156) +3.854
4. Andy Priaulx (GBR) BMW Team UK (BMW 320i) +3.977
5. Antonio García (ESP) BMW Team Italy-Spain (BMW 320i) +8.088
6. Fabrizio Giovanardi (ITA) Alfa Romeo Racing Team (Alfa Romeo 156) +8.248
7. James Thompson (GBR) Alfa Romeo Racing Team (Alfa Romeo 156) + 8.910
8. Rickard Rydell (SWE) SEAT Sport (SEAT Toledo Cupra) +9.192
9. Jordi Gené (ESP) SEAT Sport (SEAT Toledo Cupra) + 9.414
10. Alessandro Zanardi (ITA) BMW Team Italy-Spain (BMW 320i) + 14.843
11. Peter Terting (GER) SEAT Sport (SEAT Toledo Cupra) + 16.042
12. Roberto Colciago (ITA) JAS Motorsport (Honda Accord Euro R)+ 20.441
13. Marc Hennerici (GER) Wiechers-Sport (BMW 320i) + 21.819
14. Tomas Engtsröm (SWE) Honda Dealer Team Sweden (Honda Accord Euro R) + 26.396

2. Futam:

Amit az első versenyen nem tettek meg, azt a másodikan derekasan bepótolták a résztvevők. Már a rajtnál sokat változott a sorrend, mert Tarquini beragadt, Dirk Müller pedig több helyet jött előre az első sikánban.

Rickard Rydell nem sokáig örülhetett az első helynek, mert a gyorsabb James Thompson megelőzte őt, majd Garcia is elment mellette. Rydell azután már Müller támadását védte, aki viszont szépen bebújt mellé és feljött a harmadik helyre.

Ezt az előzést akarta kihasználni Farfus Jr. is, viszont már nem fért be a seatos mellé, de nem is fékezett. Ez a kis betartás pedig elég volt ahhoz, hogy Rydell megpördüljön és a gumifalba csapódjon.

Garcia beérte Thompsont, és megpróbálta megelőzni, de ennek kicsúszás lett a vége. A spanyol az ötödik helyen folytathatta. Gabriele Tarquini Dirk Müllernél kopogtatott a második helyért. Meg is előzte a célegyenesben, de a sikánból kifelé a BMW-s bebújt az alfás mellé, ettől Tarquini autója megcsúszott és kisodródott a kavicságyba.

Müller beérte Thompsont, de megelőzni nem tudta. Farfus is kisodródott a Parabolikában, de megfogta az autót, végül nem szerzett pontot és a kilencedik helyen futott be. A verseny legnagyobb előrelépését Jörg Müller mutatta be, aki a 29. helyről feljött a negyedikre.

 

WTCC-Monza:

Az 2. futam végeredménye:

1. James Thompson (GB) Alfa Romeo Racing Team (Alfa Romeo 156) 18:13.906 170.55
2. Dirk Müller (D) BMW Team Deutschland (BMW 320i) +0.530
3. Antonio García (E) BMW Team Italy-Spain (BMW 320i) +0.765
4. Jörg Müller (D) BMW Team Deutschland (BMW 320i) + 1.248
5. Andy Priaulx (GB) BMW Team UK (BMW 320i) + 1.467
6. Jordi Gené (E) SEAT Sport (SEAT Toledo Cupra) + 2.470
7. Alessandro Zanardi (I) BMW Team Italy-Spain (BMW 320i) + 5.976
8. Fabrizio Giovanardi (I) Alfa Romeo Racing Team (Alfa Romeo 156) + 6.767
9. Augusto Farfus jr. (BRA) Alfa Romeo Racing Team (Alfa Romeo 156) + 8.904
10. Marc Hennerici (D) Wiechers-Sport (BMW 320i) + 18.231
11. Alessandro Balzan (I) Alessandro Balzan (SEAT Toledo Cupra) + 24.527
12. Adam Lacko (CZ) IEP Team (Alfa Romeo 156) Gta + 31.611
13. Valle Mäkelä (SF) GR Asia (SEAT Toledo Cupra) + 31.991
14. Adriano De Micheli (I) JAS Motorsport (Honda Accord Euro R) + 32.555
15. Nicola Larini (I) (Chevrolet Chevrolet Lacetti ) + 33.545