382,8 centi a Fox hossza, így 8,8 centivel kisebb a Polónál. Ára túl magas volna az itthon 2,3 millióról induló Polóhoz képest
Nem lesz limuzin vagy ötajtós Fox, a marconára vett Cross Fox viszont 2006-ban piacra lép
7 fotó
Németországban óriási várakozás kíséri a VW Fox piaci bevezetését. A német sajtó a Brazíliában gyártott kiskocsival a kedvező árú Volkswagen modellek újjászületését ünnepli. A Lupo utódjának szánt újdonság németországi alapára 8950 euró (átszámítva 2 206 000 forint). Németországban egy alapfelszereltségű, 55 lóerős Polo 1.2 Trendline ára három ajtóval 11 250 euró (2 772 000 Ft) a cikk feltöltésekor.

Hazánkban azonban a Polo First 2,3 millió forinttól kapható, így a Fox árával nem sikerülne megfelelő távolságot tartani a komolyabb VW kisautóétól. Az importőr Porsche Hungaria emiatt nem tervezi az autó magyarországi forgalmazását.

Nem várható sem lépcsőshátú, sem pedig ötajtós Fox kifejlesztése a háromajtós mellé. A kínálat 2006-ban a Cross Fox modellel bővül, amely egy a Polo Funhoz hasonló, marconára vett kisautó emelt hasmagassággal, de továbbra is elsőkerék-hajtással.

A Fox két benzines és egy dízelmotorral kapható, mindhárom a Polóból érkezik. Az 1,2 literes 55, az 1.4-es 75 lóerős. Az egyetlen TDI háromhengeres, 1,4 literes és 70 lóerős. A Fox hátsó ülése felárért sínen hosszirányban állítható, osztva előredönthető és összecsukható. A Brazíliából importált kisautó árlistájában extraként szerepel a kibillenthető hátsó oldalablak és a szervokormány sem része az alapfelszereltségnek a német piacon.

Becslések szerint még Németországban is erőteljesen növekszik majd a 10 000 euró alatti autók piaci részesedése a következő években. 2004-ben az új autók nem egészen 4 százalékának volt 10 000 euró alatt a listaára a legnagyobb európai autópiacon.

A 7500 eurótól induló Dacia Logan mellett többek között a 7990 eurós Ford Ka Student vagy a Fiat belépőmodellek és a Chevrolet Spark/Matiz is ezt a kategóriát erősítik.