



Egy ígéretes kisautó mellett egy felső kategóriás limuzin pompázott a Citroënnél Genfben. A C6 bemutatásával a Citroën leveszi a C5 válláról azt a terhet, hogy a középkategóriánál magasabb osztályban képviselje a márkát, amire a modellfrissítéssel csinosított C5 alkalmatlan.
A vele közös padlólemezre épülő C6-nak már minden esélye meg van arra, hogy a DS, a CX és az Xm örökébe lépve elkényeztesse azokat, akik különleges autóra vágynak a felső középkategóriában.
A Citroëntől extravagáns luxusautót várunk, amit a C6 hoz is. A kiállított sötétszürke autó nemes vonalvezetésű és igazán egyedi formájú, de talán nem annyira szép, mint az 1999-ben bemutatott C6 Lignage tanulmány, amiből született.
15 centiméterrel hosszabb a C6 tengelytávja a C5-nél. A kimagaslóan nagy, 290 centis tengelytáv 46 milliméterrel nagyobb a Mercedes-Benz E-osztályénál. A C6 hossza 491 centiméter, amivel megközelíti a luxusautók öt méterét. A szélesség 186, a magasság 146 centiméter.
A keret nélküli oldalablakok a kupékat idézik. Figyelemreméltó a hátsó szélvédő is. A konkáv felületű üveg hagyomány a Citroënnél, például a szemet gyönyörködtető CX-en is hasonló megoldást láttunk.
Műszakilag a C6 felnő a konkurensekhez, a ma elérhető fejlesztések közül benne van az információkat a szélvédőre vetítő Head-Up-Display is. A berendezés a legfontosabb adatokat, így a sebességet és a navigációs berendezés iránymutatását vetíti ki a vezető látómezejébe.
A vezető a nyilakon és a sebességen kívül más információkat is lekérhet a rendszertől a szélvédő előtti virtuális falra. Széria a sáv elhagyására az ülés oldalának rezgetésével figyelmeztető AFIL-rendszer, amely infravörös sugarakkal pásztázza a felfestéseket. A kézifék elektronikus.
A kormányzást követő xenon fényszóró ma már sokkal olcsóbb autókban is benne van, de a hidropneumatikus rugózás továbbra is Citroën jellegzetesség. A rugózást és a csillapítást is elektronika vezérli.
Elöl kettős keresztlengőkaros a futómű, hátul is független a többlengőkaros kerékfelfüggesztés. 16 program közül választja ki az elektronika a lengéscsillapítás karakterisztikáját, vagy automatikusan, vagy a kiválasztott sportos illetve dinamikus üzemmódnak megfelelően.
110 km/óra felett a karosszéria automatikusan 1 centiméterrel lejjebb süllyeszthető, javítva a légellenállást és csökkentve a fogyasztást. Rossz úton ugyanennyit emelkedik magától az autó.
Összesen 9 légzsák van az utastérben, a Peugeot 407 és a C5 örökségeként a C6 is térdlégzsákkal óvja a vezető lábát. A C6 komoly fékrendszert kapott, a féktárcsák átmérője a sportmodelleket idézi: 320 milliméter elöl és 302 hátul.
Az ülések pompásnak ígérkeznek, hátra is kapható ülésfűtés, felárért különálló hátsó üléseket rendelhetünk. Hazájában a Citroën újdonság várhatóan reprezentációs limuzinként is szolgál majd.
JBL audioberendezés szól a C6-ban, amely 10 hangszóróval dolgozik. Mobiltelefonunk Bluetooth rendszeren keresztül kapcsolódik a kihangosítóhoz, a telefonkönyv az autó kijelzőjén jelenik meg.
204 lóerős a C6 vonzóbbik motorja, a V6-os HDi. A 2,7 literes motorból két turbófeltöltő csalogatja elő a 75,5 lóerős literteljesítményt és az összesen 440 newtonmétert. A motor kifejlesztését a Ford és a PSA közösen végezte. A részecskeszűrő csak 200 000 kilométerenként igényel karbantartást.
A C5 kizárólag V6-os motorokkal lesz kapható, mivel a motorkínálat másik tagja a háromliteres benzines. A 211 lóerős motor a C5-ből jön, de teljesítménye 2 lóerővel magasabb.
290 Nm a hathengeres, változó szelepvezérléses benzinmotor maximális nyomatéka, amit percenkénti 3752 fordulatnál ér el. Menetteljesítmény adatokat még nem közölt a gyár.
Érdekes kipufogórendszer kapcsolódik a motorhoz, amelyben a gázokat különbözőképp vezetik át a dobon, hogy normál üzemben csendesebben, nagy terhelésnél erősebben dolgozzon a motor. Mindkét motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár, manuális váltó nem lehet választani hozzájuk.
Nagyjából egy évet egy évet kell még várnunk a C6 hazai forgalmazásának megkezdésére. Magyarországon 2006 első felében vezeti be az importőr az egyedi luxusautót.
A C6 konkurense mindenekelőtt a Lancia Thesis, a Renault Vel Satis és a Chrysler 300C lehet, amelyek szintén egyediségükkel tűnnek ki a piaci sikerük alapján nyomasztó fölényben lévő német nagyautók közül.
