Két új sorozat a BMW-től
A 130i-ben az új alumínium-magnézium motor dolgozik, 258 lóerős teljesítménnyel
Az M6-osban az M5-ös 507 lóerős motorját szerelték. Érdekesség, hogy a tető karbonból készült
Bár a hátulja magasabb, az eleje hosszabb, mégis sportosabbnak hat a felfrissített hetes
Egészséges méretű abroncsok és fékek kerültek az M6-ra
19 fotó

Dr. Helmut Panke a BMW ügyvezető igazgatója két új modellsorozat bevezetését jelentette be a mai sajtótájékoztatón. Az egyik újdonságról, az RFK-1 koncepcióról már korábban is beszámoltunk. Ez a tanulmány egy az X3-asra épülő egyterűt rejt, amely valószínűleg hatszemélyes lesz, és összkerék-hajtást kap.

A másik újdonság egy cross over jellegű sportosabb sorozat, ami megemelt ülés- és hasmagasságának köszönhetően nagyobb biztonságérzetét nyújt majd utasainak.

Az új sorozat fejlesztése mellett egyik meglévő sorozat sem maradt érintetlen. Kezdjük a kicsitől. A legfiatalabb és egyben legkisebb méretű sorozatban egy igazi sportmodell mutatkozott be. Az egyes megkapta ugyanis azt az új 258 lóerős motort, amit az új hármasba és mostantól az ötösbe is szerelnek. A rendkívül korszerű technológiát felvonultató motor (bi-Vanos, Valvetonic) alumíniumból és magnéziumból készült, így mindössze 161 kilogrammot nyom.

Ekkora teljesítménnyel és hátsókerék-hajtással mindössze 6,2 másodperc szükséges ahhoz, hogy a 130i elérje a 100 km/órás sebességet. 250-nél korlátozták a végsebességet, az autó ugyanis akár többre is képes lenne.

Az 1-es csúcsmodellt egyedi 17 colos felnijeiről, két krómozott kipufogóvégéről, valamint a krómozott vesékről lehet felismerni. Belül sportülések próbálják az utasokat a helyükön tartani.

Világpremiernek számít az általunk már bemutatott új hármas BMW is. A hármas legfőbb jellemzője továbbra is a sportosság, de mostantól ezt akár már öt felnőtt is élvezheti. A csúcsmotor itt is a háromliteres, 258 lóerős erőgép, amivel 6,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra.


Az alapmotor egy új 150 lóerős, kétliteres darab, amit a kiváló 163 lóerős 320d dízel követ. A dízelmotor maximális nyomatéka 340 newtonméter. A negyedik újdonság, a 325i, ami 218 lóerőt és 250 newtonmétert szolgáltat.

Ősszel további motorváltozatok várhatóak, a csúcsmodell az M3-as csak két év múlva érkezik. Minden új hármas gombnyomásra indul és alaphelyzetben hatfokozatú manuális sebességváltót kap.

Az ötös sorozat új motorokkal és összkerék-hajtással hívja fel magára idén a figyelmet. Három új hathengeres benzines kerül az E60-asba, amely a korábbi 520i, 525i és 530i-t váltja le. Az 525 és 530 megegyezik a hármasban bemutatott darabokkal, az 523i pedig egy gyengébb 177 lóerős változat, 230 newtonméteres nyomatékkal.

Talán fontosabb az xDrive összkerék-hajtás megjelenése az ötösben, ami 525xi és 530xi modellekben lesz elérhető. A hajtás egyezik az X3 és X5-ben alkalmazottal, ami egy alapvetően hátsókerék-hajtásra épülő összkerék-hajtás, differenciál zárak nélkül.

A nagyközönségnek Genfben mutatkozik be az M6-os BMW is, ami valószínűleg sokak álmaiban szerepel majd. Az M6-ost az M5-ös 507 lóerős, V10-es motorja hajtja, erejét a hátsó kereken keresztül sperdiffi segítségével viszi az útra. Ebben segítségére vannak még a 285/35-ös abroncsok is, amik új 19 colos méretű felniken feszülnek.

Újak még a lökhárítók és a küszöbök is, valamint négy krómozott kipufogó került az autó hátuljára. Érdekesség, hogy az alumínium ajtók és motorháztető mellett a tető karbonból készült.

Az újdonságok közül talán a megújult hetesről lehetett eddig a legkevesebbet hallani
Finoman átdolgozták az orr- valamint a farrészt is, amivel most valamivel sportosabb képet mutat – bár tovább növekedett – eleinte nagy felhördülést kiváltó Bangle féle hetes.

A külső és apró belső változtatásokon kívül felfrissült a motorkínálat is. Új a 3 literes, 258 lóerős benzines, valamint a V8-as 740i és 750i, amelyek a 735-öst és a 745-öst váltják le. A négyezres 306 lóerős, nyomatéka 390 newtonméter, míg az ötliteres 367 lóerős, és 490 newtonméteres nyomatékkal bír.

Újak a dízelmotorok is. A 730d 231 lóerősre izmosodott. Megjelenik egy teljesen új V8-as dízel 745d típusjelzéssel, 300 lóerővel és 700 newtonméteres nyomatékkal. Minkét dízel harmadik generációs common rail technológiát használ és teljesítik az EU4-es kibocsátási szabványt.