



50 darab készül majd a Lotus Sport Exige 240 R névre keresztelt modellből, ezekből 40 kerül Európába és 10 Japánba. A motortérben továbbra is a Toyotatól származó 1,8 literes változó-szelepvezérléses négyhengeres motor dolgozik, de jócskán átalakítva. A mérnökök ugyanis kompresszort és töltőlevegő-hűtőt építettek hozzá.
Két olajhűtőt is kapott az autó, hogy a “kenőrendszer” is elviselje a terhelést. Emellett egy új rendszert is beépítettek, ami megfelelő kenést biztosít a motornak még extrém gyors kanyarokban is. Átalakították a motor szívórendszerét, a hengerfejet és módosítottak a kipufogón is, végül a vezérlést is átírták.
Ezzel 246,8 lóerőt sikerült kisajtolni a motorból 8000-es fordulatszám mellett. Hasonlóan magasan, 7000-nél éri el legnagyobb nyomatékát a négyhengeres blokk, ami 236 newtonméter lett. Az autó üres tömege 930 kilogramm, így 266 lóerő jut egy tonnára. Hatsebességes manuális váltó biztosítja kapcsolatot a motor és a kerekek között.
Az átalakítás sikeresnek mondható, hiszen az autó fantasztikus képességekkel bír. Ideális esetben elegendő 3,9 másodperc, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/h-t. Ha a 0-ról 160-ig gyorsítást vizsgáljuk, ott is elegendő 9,9 másodperc az autónak, ami szintén kiváló, a figyelembe vesszük, hogy ez az autó csak 246 lóerős. A Sport Exige végsebessége 249 km/h.
A legjobbra törekedtek a fékhatás terén is a mérnökök, így lehet az is, hogy elöl Ap racing, hátul Brembo fékeket használnak. Fémszálból szőtt fékcsöveket és szilikonos nagyteljesítményű fékfolyadékot kapott a rendszer.
Átalakították az amúgy sem lágy futóművet is, magasságban állítható lengéscsillapítókat és új rugókat kapott az Exige. Állítható a be illetve kirugózás és további 10 milliméterrel alacsonyabbra ültethető az autó.
Két színben készülnek az autók sport sárga, illetve sport fekete fantázianévvel. Az autóhoz extra könnyű felniket szállít a cég, amik a sárga autókon fekete, a fekete változatokon ezüst fényezést kapnak. A 240 R kérhető Slick gumival, amennyiben versenypályán kívánja használni, amúgy pedig Yokohama abroncsokon gördül az autó.
Ugyanazt az aerodinamikai csomagot kapja az autó, mint a hagyományos Exige-k, így továbbra is 113 kilogrammnyi leszorítóerőt termel a kasztni. Elöl az állítható orrspoiler, hátul a fix hátsó szárny és diffúzor stabilizálja a kocsit.
Az utastérben kompozit anyagból készített versenyülések kerültek, amelyek fekete sárga színben pompáznak, akár a műszerfal, vagy a váltókar szoknyája. Az utasokat négypontos biztonsági övek rögzítik az ülésbe, az autó egyediségét pedig kis tábla jelzi a műszerfal anyósülés előtti részén.
62 000 euróért (15 millió forint) juthatnak hozzá a szerencsések a legújabb élményautóhoz, amiben érdekes módon van légkondicionáló és ABS is.
