



A Pontiac G6 kilincsei feltűnően hasonlítanak az Opel Vectra kilincsére, de más külső hasonlóságot a képek alapján nemigen tudtunk megállapítani. A futóműkonstrukció a mostani Vectráéval megegyező, a sajtóanyag említi is az Európában kifejlesztett alapokat.
A tetőmegoldások közül legvalószínűbb a leendő nyitott Vectrán is a Pontiac újdonságon látott nyitható keménytető. Nyitási-zárási ideje 30 másodpercen belüli. A Karmann-nál kifejlesztett tető a legnagyobb méretű nyitható keménytető a szériaautók világában a GM közlése szerint.
Négy személynek kényelmes utastere ellenére az új Pontiac G6 Convertible alapján a kabrió Vectra csomagtere minimálisnak ígérkezik, nyitott tetővel is csak 164 literről van szó, zárt tetővel pedig 61-ről a Pontiac esetében.
Két V6-os motor van a szériaautóként megmutatott, 480,2 centis kupéhoz és kabrióhoz. Az egyik 3,5 literes és 200 lóerős, a nagyobbik 3.9-es és 240 lóerőt ad le.
A maximális teljesítményét 4800-nál elérő kisebbik motor négyfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltóval kapható, a nagyobbikhoz kupéként hatfokozatú kézi is rendelhető.
A Saturn Amerikában a GM egyik tömegmárkája. A Saturn Aura néven mutat be egy tanulmányt, amelyből a modellátdolgozás utáni Opel Vectra generációra következtethetünk. A Vectrával való rokonságot oldalról és az autó farán könnyű megállapítani.
Az Aura már azt az arcot viseli, amelyet valószínűleg a Vectra is megkap idén ősszel. A középkategóriás Opelt majd a szeptemberi Frankfurti Autókiállításon láthatjuk. A 2006-os Vectra forgalmazása még az idén elkezdődik hazánkban.
A Saturn Aura motorja 3,6 literes, változó szelepvezérléses és hatfokozatú automata váltó kapcsolódik hozzá.
A 250 lóerős tanulmányautó hátát középre szerelt kipufogó végződések teszik sportosabbá. A gumiabroncsok mérete 245/40 R19.
Az Aura egyik érdekessége az Advanced Automatic Crash Notification (AACN) rendszer, amely baleset bekövetkezése után automatikusan jelzi az ütközést és adatokat küld a kinyílott légzsákok számáról, amiből a sérültek számára lehet következtetni.
Különlegesség a négy elemből álló panoráma üvegtető, amely részben nyitható. A négy utast minden irányból bőrborítás veszi körül. A műszerfalon és a belső térben titán díszítések árasztanak sportos hangulatot.
Az Opel Speedster még mindig frenetikus vezetési élményt ad, de kezd eljárni felette az idő. Utóda minden bizonnyal a Saturn Sky sportautó lesz, amely ismét valódi élményautónak ígérkezik.
A Detroitban bemutatandó roadster 2006-ig Európába is megérkezik, a vén kontinensen várhatóan Opel GT néven lesz majd kapható. A hátsókerék-hajtású autó a Pontiac Solstice padlólemezére épül.
170 lóerős soros négyhengeres hajtja a Sky-t, a hengerűrtartalom 2,4 liter. A legnagyobb nyomaték 220 Nm 4800-nál. A motort orr-középmotorként építik be, ami javítja a súlyeloszlást.
Nem ez lesz az egyetlen motorváltozat, feltöltéssel a kisebb teljesítményű 210 lóerőt, a nagyobb turbónyomású verzió 280 lóerőt teljesít majd a várakozások szerint.
A kézi váltó csak ötfokozatú, de a felniken nem spórolt a gyár. A 18 colos könnyűfém kerekeken 245/45 R18-as gumikat találunk.
A roadster könnyen kezelhető és súlytakarékos, kézi mozgatású vászontetővel készül. A mokány sportautó hossza 409,1, szélessége 181,3, magassága 127,4 centiméter.
Az amerikai alapverzió ára nem éri el a 25 000 dollárt, ami a jelenlegi dollárkurzus alapján csupán 4,7 millió forint. A németországi ár becslések szerint 27 000 euró körül indul (6,7 millió forint).
