



Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója a stratégiai átállás évének nevezte 2004-et, amikor az importőröknek olyan szervezési és jogi feladatokat kellett elvégezniük, amire jellemzően csak 5-10 évente egyszer van szükség.
A magyar piac nehézségei ellenére minden importőr igyekszik jó számokat felmutatni, amire az árkedvezmények növelése gyakori eszköz. Ezt a gyakorlatot Eppel János egészségtelennek nevezte a szakmára nézve.
2004-ben a Porsche Hungaria autómárkái 42 865 darabos kiszállítást érnek el várhatóan, ami 18,9 százalékos piaci részesedésnek és 2003-hoz képest 5,5 százalékos növekedésnek felel meg. Idén novemberben a vállalat történetének legmagasabb értékesítési eredményét érte el, a haszonjárművekkel együtt 4345 autó kiszállításával.
A Porsche Hungaria regionális központtá vált, amennyiben Bulgária, Szerbia és Bosznia-Hercegovina piacait is hazánkból szolgálják ki új autókkal, illetve a budaörsi Parts Centerből alkatrészekkel.
80 új Porsche eladásáról számolt be Aradi Géza Porsche márkaigazgató. A tavalyihoz képest elért egy harmados növekedésben a Cayenne alapváltozata volt a kulcsszereplő, a típus eladásainak nagyon jót tett a 3,2 literes, V6-os benzines idei megjelenése.
A Porschék értékesítésében Audi márkakereskedők is részt vettek, amivel sikerült a nem budapesti vásárlók arányát 12-ről 40 százalékra növelni.
Ebben az évben a 2003-asnál 20 százalékkal több, 1415 Audi talált gazdára a magyarországi márkakereskedésekben. Az Audi sikereiben szerepe van a prémium szegmens azon sajátosságának, hogy az elegáns autók között a reáljövedelmek stagnálása kevésbé érinti az autóvásárlást, mint a piac egészében – mondta Mátrabérci Sándor márkaigazgató. A modellek közül kiemelte az új A6 sikerét, amelyből május óta 300 kelt el.
Orbán Szabolcs SEAT márkaigazgató elmondta, hogy a márka az év elején csak kereste formáját. Ezt a formát az Altea sikerével és az év végi akciók élénkítő hatásával sikerült visszanyerni, a márka idei piaci részesedése 3 százalék.
Novemberben a spanyol márka rekordot döntött, 850 ügyfél szerződött új SEAT vásárlására. A SEAT a tavalyi 7010 után 5800 autó értékesítését tervezte, amiből végül 6112 lesz. A tavalyi jelentős flottamegrendelésekre idén nem lehetett számítani.
A nagyon új Toledóból már idén decemberre 37 értékesítést jegyez a statisztika, de ez a modell inkább 2005-ös újdonság, a kampány is csak jövőre indul. Jövő év végén új Leon váltja le a jelenlegit.
Idén a Volkswagen márkakereskedők Polóból értékesítették a legtöbbet (6500 db), de a klímaakcióval megtámogatott Golf V is szépen fogyott, 4300 autó talál gazdára belőle év végéig. 2004-ben 6,6 százalékkal több Volkswagenre volt kereslet, mint tavaly.
Ferró Imre VW-márkaigazgató a stabilitást emelte ki, a márka kiugróan magas növekedési számok vagy visszaesés nélkül fejlődik. A tervek szerint a 36 tagú hálózatot harmadával bővül a következő években.
A VW haszonjármű üzletágát a rossz gazdasági klíma elvileg erősebben érintette, mint a személyautós kollégákat, számos vállalkozás kivár és későbbre ütemezi halasztható áruszállító beszerzését.
Ennek ellenére az új Caddy jó szereplésével sikerült 2420 autót értékesíteni (+9,15 százalék). Kovács András márkaigazgató egy nagyon kerek számot említett 2005-ös tervként, amit 3000 Volkswagen haszonjárműben konkretizált.
Méhn Imre márkaigazgató úgy fogalmazott, hogy Magyarországon a Skoda meghatározó márkává vált. A piaci részesedés 8,2 százalékra emelkedett, az 1348 autós többlet 17 010 új Skoda kiszállítását jelenti.
Elsősorban a Fabia szalad továbbra is nagyon jól (12 600 db), de a 775 eladott Superb több mint a duplája a tavalyinak. A nemrég leváltott Octavia I biztosan a kínálat része marad, amíg kereslet mutatkozik rá.
A Weltauto hálózatban mintegy 1950 darab, a Weltauto programba bevont garanciális használt autó talál gazdára december végéig. A tavalyi 1286-nál ez a mennyiség 51 százalékkal magasabb.
Az értékesítések négy ötödét teszik ki a Porsche Hungaria által importált autók. Legtöbben 2 év körüli Weltautókat keresnek, nagyjából az ügyfelek egy harmada. A program működésében az egyik legfontosabb elem a www.weltauto.hu oldal ismertsége és látogatottsága. A teljes Weltauto kínálat elérhető a hasznaltautok.vezess.hu keresőből. A 30 tagú Weltauto hálózatban összesen 7500 használt autó kelt el.
