2004-et várhatóan 1415 Audi, 80 Porsche, 6112 SEAT, 17 010 Skoda, 15 828 Volkswagen és 2420 VW haszonjármű kiszállításával zárja az importőr
80 Porschéből csupán 17 jut a sportautókra. Világszinten is a Cayenne sikere hajtja a márka növekedését
Tavaly több flottaeladás megdobta az értékesítéseket, a SEAT idén számított a darabszám csökkenésére. Az Altea itthon is igen jól indult, 617 kelt el belőle fél év alatt
Stabil bővülést mutatott idén a VW, a klímaakcióval futó Golf V 4300-as darabszámot ért el
9 fotó
Visszaeső piacon ért el növekedést a Porsche Hungaria. Természetesen még nincsenek meg a végleges adatok, de 2003-hoz képest a személygépkocsi és haszonjármű piac összesítve várhatóan 1 százalékot esik vissza.

Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója a stratégiai átállás évének nevezte 2004-et, amikor az importőröknek olyan szervezési és jogi feladatokat kellett elvégezniük, amire jellemzően csak 5-10 évente egyszer van szükség.

A magyar piac nehézségei ellenére minden importőr igyekszik jó számokat felmutatni, amire az árkedvezmények növelése gyakori eszköz. Ezt a gyakorlatot Eppel János egészségtelennek nevezte a szakmára nézve.

2004-ben a Porsche Hungaria autómárkái 42 865 darabos kiszállítást érnek el várhatóan, ami 18,9 százalékos piaci részesedésnek és 2003-hoz képest 5,5 százalékos növekedésnek felel meg. Idén novemberben a vállalat történetének legmagasabb értékesítési eredményét érte el, a haszonjárművekkel együtt 4345 autó kiszállításával.

A Porsche Hungaria regionális központtá vált, amennyiben Bulgária, Szerbia és Bosznia-Hercegovina piacait is hazánkból szolgálják ki új autókkal, illetve a budaörsi Parts Centerből alkatrészekkel.

80 új Porsche eladásáról számolt be Aradi Géza Porsche márkaigazgató. A tavalyihoz képest elért egy harmados növekedésben a Cayenne alapváltozata volt a kulcsszereplő, a típus eladásainak nagyon jót tett a 3,2 literes, V6-os benzines idei megjelenése.

A Porschék értékesítésében Audi márkakereskedők is részt vettek, amivel sikerült a nem budapesti vásárlók arányát 12-ről 40 százalékra növelni.

Ebben az évben a 2003-asnál 20 százalékkal több, 1415 Audi talált gazdára a magyarországi márkakereskedésekben. Az Audi sikereiben szerepe van a prémium szegmens azon sajátosságának, hogy az elegáns autók között a reáljövedelmek stagnálása kevésbé érinti az autóvásárlást, mint a piac egészében – mondta Mátrabérci Sándor márkaigazgató. A modellek közül kiemelte az új A6 sikerét, amelyből május óta 300 kelt el.

Orbán Szabolcs SEAT márkaigazgató elmondta, hogy a márka az év elején csak kereste formáját. Ezt a formát az Altea sikerével és az év végi akciók élénkítő hatásával sikerült visszanyerni, a márka idei piaci részesedése 3 százalék.

Novemberben a spanyol márka rekordot döntött, 850 ügyfél szerződött új SEAT vásárlására. A SEAT a tavalyi 7010 után 5800 autó értékesítését tervezte, amiből végül 6112 lesz. A tavalyi jelentős flottamegrendelésekre idén nem lehetett számítani.

A nagyon új Toledóból már idén decemberre 37 értékesítést jegyez a statisztika, de ez a modell inkább 2005-ös újdonság, a kampány is csak jövőre indul. Jövő év végén új Leon váltja le a jelenlegit.

Idén a Volkswagen márkakereskedők Polóból értékesítették a legtöbbet (6500 db), de a klímaakcióval megtámogatott Golf V is szépen fogyott, 4300 autó talál gazdára belőle év végéig. 2004-ben 6,6 százalékkal több Volkswagenre volt kereslet, mint tavaly.

Ferró Imre VW-márkaigazgató a stabilitást emelte ki, a márka kiugróan magas növekedési számok vagy visszaesés nélkül fejlődik. A tervek szerint a 36 tagú hálózatot harmadával bővül a következő években.

A VW haszonjármű üzletágát a rossz gazdasági klíma elvileg erősebben érintette, mint a személyautós kollégákat, számos vállalkozás kivár és későbbre ütemezi halasztható áruszállító beszerzését.

Ennek ellenére az új Caddy jó szereplésével sikerült 2420 autót értékesíteni (+9,15 százalék). Kovács András márkaigazgató egy nagyon kerek számot említett 2005-ös tervként, amit 3000 Volkswagen haszonjárműben konkretizált.

Méhn Imre márkaigazgató úgy fogalmazott, hogy Magyarországon a Skoda meghatározó márkává vált. A piaci részesedés 8,2 százalékra emelkedett, az 1348 autós többlet 17 010 új Skoda kiszállítását jelenti.

Elsősorban a Fabia szalad továbbra is nagyon jól (12 600 db), de a 775 eladott Superb több mint a duplája a tavalyinak. A nemrég leváltott Octavia I biztosan a kínálat része marad, amíg kereslet mutatkozik rá.

A Weltauto hálózatban mintegy 1950 darab, a Weltauto programba bevont garanciális használt autó talál gazdára december végéig. A tavalyi 1286-nál ez a mennyiség 51 százalékkal magasabb.

Az értékesítések négy ötödét teszik ki a Porsche Hungaria által importált autók. Legtöbben 2 év körüli Weltautókat keresnek, nagyjából az ügyfelek egy harmada. A program működésében az egyik legfontosabb elem a www.weltauto.hu oldal ismertsége és látogatottsága. A teljes Weltauto kínálat elérhető a hasznaltautok.vezess.hu keresőből. A 30 tagú Weltauto hálózatban összesen 7500 használt autó kelt el.