

Mindkét motor 1598 köbcentis, az egyik szívó, másik viszont turbófeltöltővel lélegeztetett. Közös bennük, hogy nem fémből, hanem kompozit anyagból készítik hozzájuk a vezérműtengelyt.
A gyengébb motor 115 lóerőt tud és megtalálható benne a BMW folyamatosan változó szelepvezérlési rendszere. Ennek megfelelően nincs benne pillangószelep, annak funkcióját a szelepek nyitási idejének és a nyitás nagyságának szabályozásával helyettesítik.
Ennek a rendszernek is köszönhetően, a motor 2000-es fordulatszám mellett már 140 newtonméteres forgatónyomatékot produkál. Az erőforrás maximális nyomatéka 160 newtonméter, amit 4250-nél ad le.
Az erősebb motor nem csak turbófeltöltőt és töltőlevegő-hűtőt kapott, de a befecskendezése is a legújabb, közvetlen rendszerű közös nyomócsöves. Az 1,6-os benzines motor eme változata 143 lóerőt teljesít 5500-as fordulatszámnál, maximális nyomatéka 240 newtonméter. Utóbbi a szabályozásnak köszönhetően 1400 és 4000-es főtengely fordulat között folyamatosan a vezető rendelkezésére áll.
Ebben az osztályban először használják az újfajta turbófeltöltő technológiát (Twin Scroll), amiben a kipufogócsonkban és a turbótöltőben a csatornákat két-két hengerenként elválasztják egymástól. A megoldás révén a hatékony töltőnyomás már 1400-as fordulatszámnál előáll, így a motor úgy viselkedik akár egy kompresszoros blokk és minimális a turbólyuk.
Annak ellenére, hogy mindkét motor a legújabb technológiát képviseli, üzemanyagból mégsem kell nekik a legdrágább, akár 91-es oktánszámú üzemanyaggal is működtethetőek.
Természetesen mindkét erőforrás teljesíti az Euro 4-es emissziós normát. A motorokat a jövőben továbbiak követik majd 75 és 170 lóerő közötti teljesítménnyel.
