A Párizsi Autószalonon kiállításra kerülő a Prius GT, benzines és elektromos motorja együttesen 147 lóerőt produkál a 110 lóerős normál változattal ellentétben. Az autó Goodwood-i sebességfesztiválon debütált a nyáron.

A jelentős lóerő különbség ellenére a motortérben illetve az akkumulátor táján nem történt változtatás. A sportosabb kezelhetőség érdekében átalakították szinte a komplett futóművet, amely alaphelyzetben meglehetősen lágyra hangolt. A Toyota Celica-val megegyező abroncsokon gurul a Prius GT, a kedvezőbb súlyelosztás érdekében pedig hátrébb helyezték az akkumulátort. Könnyebb kivitelűek lettek az autó felnijei is.

Megkopasztották a belső teret, a bukókereten és a két első sportülésen kívül nem sok felesleges dolog maradt belül, jelentős súlycsökkenést elérvén ezzel. 1120 kilogrammos tömegével 180 kilogrammot spóroltak a széria modellhez képest. Sportmodellhez illően bukócső védi a benn ülőket.

A lóerőtöbblet és a csupaszítás jótékonyan hatott a gyorsulásra, mivel a 10,9 másodperc helyett mindössze 8,7 másodperc szükséges a 100 km/órás sebesség eléréséhez. Normál helyzetben nem változott a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás sem, köszönhetően a hatékonyabbá tett elektromos áramkörnek és az alacsonyabb tömegnek.