Nincs felező, nem a terepjárás a lényeg. Az utastérben 4-5 embernek jut hely
A Fiat 105-120 lóerő közötti, 1,6 literes dízelt fejleszt ki az újdonsághoz az 1.9 JTD-ből
60 000 szabadidőautó készül a tervek szerint, 20 000 Fiat, 40 000 Suzuki emblémával
5 fotó
Várhatóan az új Fiat szabadidőautó lesz a téli Olimpiai Játékok hivatalos autója 2006-ban. A könnyebb terepet elviselő autó a Nissan X-Trail, a Suzuki Vitara vagy a Toyota RAV-4 sikerét kívánja meglovagolni.

A Fiat újdonsága a 2003 tavaszán Budapesten aláírt egyezmény eredményeként a Suzuki új szabadidőautóján alapul. Mind a Fiat, mind a Suzuki változat hazánkban készül 2006-tól.

Az esztergomi Suzuki gyárban az Ignis-szel és a Wagon R+-szal párhuzamosan gyártandó autó nem létraalvázra épül, mint a klasszikus terepjárók, hanem rendeltetésének és a mai divatnak megfelelően önhordó karosszériát kap. A tervek szerint az évi 60 000 autó egy harmada kelne el Fiat emblémával.

A karosszéria hossza 410, szélessége 175 centiméter. A 250 centiméteres tengelytáv nem nagy egy ekkora autónál, de várhatóan ennek ellenére is kellően tágas lesz az utastér 4-5 személynek. Viselkedését, kényelmét személyautósnak ígéri a gyár.

Az összkerék-hajtást és a négyhengeres benzineseket a Suzuki dobja be a közösbe, a Fiat dízelmotorokkal veszi ki a részét. Az 1,9 literes JTD-ből a Fiat kifejleszt egy ezerhatos turbódízelt.

A szintén közös nyomócsöves befecskendezésű motorváltozat teljesítménye 105 és 120 lóerő között lesz, amivel alkalmassá válik a kétszelepes 1.9 JTD motorváltozatok leváltására.

A Daewoo Scope tanulmány nem a Suzuki-Fiat szabadiőautó műszaki alapjait felhasználva valósul meg. A Scope az észak-amerikai Saturn Vue padlólemezére épül majd, az Opel Frontera utódjával együtt.