Maga a kinézet és az autó puszta léte különösebb megdöbbentést nem okoz, mégis szívmelengető, hogy megvalósul a 280 lóerős Mazda6-os. A Mazda Performance Series (nagy teljesítményű Mazda sorozat – MPS) első tagja kerül ezzel az autóval Európában szériagyártásba. Az MX-5-ből is létezik hasonló kivitel, 200 lóerős 1,8 literes turbómotorral – de csak az amerikai piac számára.

A Mazda6 motorja ennél nagyobb, 2,3 literes és normál állapotban is fellelhető a 6-os sorozatban, 166 lóerős teljesítménnyel. Egy turbó mindig csodákra képes, ezúttal segítségével 280 lóerőt és szintén ínycsiklandozó 360 Nm-es maximális nyomatékot sikerült kipréselni a motorból. Érdekesség, hogy 2000-ben már a 626-os Mazdából is készítettek hasonló kiadványt, ám akkor még a Mazda arculatképbe nem fért bele a bitangerős Lancer EVO ellenfél.

Ez az MPS viszont a Mazda mérnökei szerint már állja a sarat a nevesebb konkurensekkel szemben. Egy dolog a 280 lóerős motor, másik pedig az igényes összkerék-hajtás, az erősebb futómű és a 18 colos kerekekkel szépített kialakítás. A Mazda6-os külsőleg a legegyszerűbb változatban is nagyságrendekkel sportosabb mondjuk egy Ford Mondeónál, ám az MPS kivitel erre még jó néhány lapáttal rátesz.