A Priusé az Év Motorja cím
Négy kategóriában bizonyult a legjobbnak a Toyota Prius második generációs hibrid erőforrása
612 lóerejével lehengerelte a döntőbírákat az AMG V12-es turbómotorja, így övé lett a Legjobb teljesítményű motor cím
A legnagyobb hengerűrtartalmú motorok között a VW V10 TDI volt a nyerő
4 fotó

Idén is 11 kategóriában hirdettek díjat az Év Motorja cím választásakor, e mellé jön még a fődíj, a Nemzetközi Év Motorja cím. A fődíjat a Toyota Prius második generációs hibrid motorja kapta, amely nagy fölénnyel előzte meg a második helyen végző 5 literes, V10-es Volkswagen dízelt és a BMW M3 3,2 literes soros hathengeres benzinesét. A lehetséges 56-ból 51-en jelölték meg a Toyota hibrid motorját a legjobbnak.

Nem ez volt azonban az egyetlen díj a “versenyben” a Priusnak. Övé lett az Év legjobb új motorja, és a Legjobb fogyasztású motor cím is, de az 1,4-1,8 liter hengerűrtartalmú motorok között is a legjobbnak választották.

A Legjobb fogyasztású motor címet nemcsak 4,2 literes európai szabvány szerinti átlagfogyasztásával, hanem 160 km/h-s végsebességével és a 0-100km/h közötti 11 másodperces gyorsulásával érte el. A Toyota minden bizonnyal nagyon büszke erre a címre, hiszen négy éves Honda uralmat tört meg vele.

A tavalyi év után ismét a Mercedesé lett a Legjobb teljesítményű motor cím. Míg tavaly az az AMG 55 volt a nyerő, most az AMG 65 612 lóerős erőforrása hozta el a pálmát.

A legkisebbek, tehát az 1000 köbcentinél kisebb hengerűrtartalmú motorok között, a Honda nyert az Insight hibrid motorjával. Ez már nem is meglepő, hiszen 2000 óta mindig övé volt az első hely. Sőt 2000-2002-ig a Legjobb fogyasztás díját is bezsebelte, 2003-ban csak azért nem, mert akkor az 1,3-as IMA erőforrás győzött.

Az 1,3-as benzinmotorral párosított hibrid erőforrás megítélése sem romlott egy év elteltével, begyűjtötte újabb győzelmét az 1.0-1,4-es kategóriában, maga mögé utasítva az európai kis dízeleket. Újabb sikert könyvelhetett el a Toyota az 1,4-1,8 literes kategóriában, ahol a Prius győzött, megelőzve a MINI kompresszoros motorját és saját 1,8-as, változó szelepvezérléses benzinesüket.

Mindössze egyetlen ponttal a BMW igen régi, de folyamatosan fejlesztett, változó szelepvezérlésű benzinmotorja győzött a 2,0-2,5 kategóriában, megelőzve a Honda új fejlesztésű 2,2-es dízelét. A tavalyi összetett győztes, a Mazda Renesis Wankel-motorja sem távozott üres kézzel, megnyerte a 2,5-3,0 literes motorok versenyét. Ebben a csoportban két 3,0 literes BMW motor végzett mögötte, a 2. a dízel lett, a harmadik pedig a benzines.

Bár nem mai gyerek, továbbra is kiváló a BMW M3-as 343, illetve 360 lóerős, 3,2 literes soros hathengeres szívómotorja. Ezt bizonyítja az újabb elismerés a 3,0-4,0 kategóriában. Az 56 szavazóból még mindig 40 választotta a legjobbnak.

Ismét a Volkswagen 5 literes dízelmotorja lett az első a legnagyobb hengerűrtartalmú motorok között. Mögötte két benzines, a BMW V8-asa és az AMG V 12-ese végzett.


Az Év Motorja 2004
1 Toyota hibrid 1.5 liter (Prius) 380
2 Volkswagen 5.0 dízel (Touareg, Phaeton) 274
3 BMW 3.2 (M3) 232
4 Mazda RENESIS (RX-8) 205
5 Honda 2.0 (S2000) 117
6 Honda 1.3 IMA hibrid (Civic) 99
A legjobb új motor
1 Toyota hibrid 1.5 liter (Prius) 260
2 Honda 2.2 dízel (európai Accord) 113
3 Fiat-GM 1.3 dízel (Panda, Agila, Ignis) 100
4 Mercedes-AMG 6.0 (S 65, CL 65) 99
5 Chrysler/Dodge 5.7 (300C, Magnum) 90
A legjobb üzemanyag-fogyasztás
1 Toyota hibrid 1.5 liter (Prius) 375
2 Honda 1.3 IMA hibrid (Civic) 153
3 Fiat-GM 1.3 dízel (Panda, Agila, Ignis) 139
4 Volkswagen 5.0 dízel (Touareg, Phaeton) 75
5 BMW 3.0 dízel (330d, 530d, 730d) 65
6 Honda 1.0 IMA hibrid (Insight) 58
A legjobb teljesítményű motor
1 Mercedes-AMG 6.0 (S 65, CL 65) 171
2 BMW 3.2 (M3) 163
3 Ferrari 5.7 (612) 115
4 Lamborghini 5.0 (Gallardo) 114
5 Porsche 3.6 turbo (911 Turbo) 79
1 liter alatti motorok
1 Honda 1.0 IMA hibrid (Insight) 294
2 Smart 698ccm (Roadster Coupé, Roadster) 152
3 Smart Brabus 698ccm (Brabus Roadster) 120
4

Toyota 1.0 (Yaris/Echo, Vitz)

119
5 Ford 1.0 feltöltött (EcoSport) 102
1-1,4 literes motorok
1 Honda 1.3 IMA hibrid (Civic) 229
2 Honda 1.3 IMA hibrid (Civic) 211
3 Peugeot-Citroën-Ford dízel 1.4 (206, C3, Fiesta) 110
4 Volkswagen 1.4 FSI (Polo, Golf) 74
5

Toyota 1.4 (Corolla)

72
6 Mitsubishi 1.3 (Lancer, Space Star) 46
1,4-1,8 literes motorok
1 Toyota hibrid 1.5 (Prius) 362
2 BMW MINI 1.6 kompresszor (Cooper S) 137
3 Toyota 1.8 VVTL-i 190 (Celica, Corolla) 129
4 Volkswagen 1.8 Turbo (225 LE) (TT, Leon) 82
5

Peugeot-Citroën-Ford dízel 1.6 (307, Picasso, C-Max)

76
6 Volkswagen 1.8 Turbo (180 le) (Audi A4, Seat Toledo) 71
1,8-2.0 literes motorok
1 Honda 2.0 (S2000) 153
2 Subaru 2.0 Turbo (Impreza, Forester) 135
3 BMW dízel 2.0 (320d) 97
4 Volkswagen 1.8 Turbo (225 LE) (TT, Leon) 82
5

BMW 2.0 Valvetronic (318i)

81
6 Fiat dízel 1.9 JTD Multijet (Alfa Romeo 156, GT) 80
7

Honda/Acura 2.0 (Integra Type-R)

76
2,0-2,5 literes motorok
1 BMW 2.5 (325i, X3, 525i, Z4) 147
2 Honda 2.2 dízel (európai Accord) 146
3 Fiat dízel 2.4 JTD Multijet (Alfa 156) 126
4 Peugeot-Citroën dízel 2.2 HDi (607, 807, C5, C8) 112
5

Volvo 2.3 (S60, V70, C70)

93
6 Honda 2.2 (S2000, Észak Amerika) 86
2,5-3,0 literes motorok
1 Mazda RENESIS (RX-8) 252
2 BMW dízel 3.0 (330d, X3, 530d, X5, 730d) 242
3 BMW 3.0 (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) 189
4 Subaru 3.0 (Legacy, Outback) 133
5

Audi dízel 3.0 (A6, A8)

70
6 Mercedes-AMG Dízel 3.0 (C-osztály) 70
3,0-4,0 literes motorok
1 BMW 3.2 (M3) 252
2 Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo) 164
3 Nissan 3.5 (350Z, 350GT, Infiniti FX35) 109
4 Ferrari 3.6 (360 Modena, Spider) 94
5

BMW dízel 3.9 (740d)

86
6 Porsche 3.6 (911, 320 LE) 83
4,0 liternél nagyobb motorok
1 Volkswagen 5.0 dízel (Touareg, Phaeton) 199
2 BMW 4.4 Valvetronic (545i, X5, 645i, 745i) 129
3 Mercedes-AMG 6.0 (S 65, CL 65) 111
4 Ferrari 5.7 (612) 94
5

Aston Martin 5.9 (DB9, Vanquish)

91
6 Chrysler/Dodge 5.7 (300C, Magnum) 88