


Idén is 11 kategóriában hirdettek díjat az Év Motorja cím választásakor, e mellé jön még a fődíj, a Nemzetközi Év Motorja cím. A fődíjat a Toyota Prius második generációs hibrid motorja kapta, amely nagy fölénnyel előzte meg a második helyen végző 5 literes, V10-es Volkswagen dízelt és a BMW M3 3,2 literes soros hathengeres benzinesét. A lehetséges 56-ból 51-en jelölték meg a Toyota hibrid motorját a legjobbnak.
Nem ez volt azonban az egyetlen díj a “versenyben” a Priusnak. Övé lett az Év legjobb új motorja, és a Legjobb fogyasztású motor cím is, de az 1,4-1,8 liter hengerűrtartalmú motorok között is a legjobbnak választották.
A Legjobb fogyasztású motor címet nemcsak 4,2 literes európai szabvány szerinti átlagfogyasztásával, hanem 160 km/h-s végsebességével és a 0-100km/h közötti 11 másodperces gyorsulásával érte el. A Toyota minden bizonnyal nagyon büszke erre a címre, hiszen négy éves Honda uralmat tört meg vele.
A tavalyi év után ismét a Mercedesé lett a Legjobb teljesítményű motor cím. Míg tavaly az az AMG 55 volt a nyerő, most az AMG 65 612 lóerős erőforrása hozta el a pálmát.
A legkisebbek, tehát az 1000 köbcentinél kisebb hengerűrtartalmú motorok között, a Honda nyert az Insight hibrid motorjával. Ez már nem is meglepő, hiszen 2000 óta mindig övé volt az első hely. Sőt 2000-2002-ig a Legjobb fogyasztás díját is bezsebelte, 2003-ban csak azért nem, mert akkor az 1,3-as IMA erőforrás győzött.
Az 1,3-as benzinmotorral párosított hibrid erőforrás megítélése sem romlott egy év elteltével, begyűjtötte újabb győzelmét az 1.0-1,4-es kategóriában, maga mögé utasítva az európai kis dízeleket. Újabb sikert könyvelhetett el a Toyota az 1,4-1,8 literes kategóriában, ahol a Prius győzött, megelőzve a MINI kompresszoros motorját és saját 1,8-as, változó szelepvezérléses benzinesüket.
Mindössze egyetlen ponttal a BMW igen régi, de folyamatosan fejlesztett, változó szelepvezérlésű benzinmotorja győzött a 2,0-2,5 kategóriában, megelőzve a Honda új fejlesztésű 2,2-es dízelét. A tavalyi összetett győztes, a Mazda Renesis Wankel-motorja sem távozott üres kézzel, megnyerte a 2,5-3,0 literes motorok versenyét. Ebben a csoportban két 3,0 literes BMW motor végzett mögötte, a 2. a dízel lett, a harmadik pedig a benzines.
Bár nem mai gyerek, továbbra is kiváló a BMW M3-as 343, illetve 360 lóerős, 3,2 literes soros hathengeres szívómotorja. Ezt bizonyítja az újabb elismerés a 3,0-4,0 kategóriában. Az 56 szavazóból még mindig 40 választotta a legjobbnak.
Ismét a Volkswagen 5 literes dízelmotorja lett az első a legnagyobb hengerűrtartalmú motorok között. Mögötte két benzines, a BMW V8-asa és az AMG V 12-ese végzett.
| |
||
| 1 | Toyota hibrid 1.5 liter (Prius) | 380 |
| 2 | Volkswagen 5.0 dízel (Touareg, Phaeton) | 274 |
| 3 | BMW 3.2 (M3) | 232 |
| 4 | Mazda RENESIS (RX-8) | 205 |
| 5 | Honda 2.0 (S2000) | 117 |
| 6 | Honda 1.3 IMA hibrid (Civic) | 99 |
| A legjobb új motor | ||
| 1 | Toyota hibrid 1.5 liter (Prius) | 260 |
| 2 | Honda 2.2 dízel (európai Accord) | 113 |
| 3 | Fiat-GM 1.3 dízel (Panda, Agila, Ignis) | 100 |
| 4 | Mercedes-AMG 6.0 (S 65, CL 65) | 99 |
| 5 | Chrysler/Dodge 5.7 (300C, Magnum) | 90 |
| A legjobb üzemanyag-fogyasztás | ||
| 1 | Toyota hibrid 1.5 liter (Prius) | 375 |
| 2 | Honda 1.3 IMA hibrid (Civic) | 153 |
| 3 | Fiat-GM 1.3 dízel (Panda, Agila, Ignis) | 139 |
| 4 | Volkswagen 5.0 dízel (Touareg, Phaeton) | 75 |
| 5 | BMW 3.0 dízel (330d, 530d, 730d) | 65 |
| 6 | Honda 1.0 IMA hibrid (Insight) | 58 |
| A legjobb teljesítményű motor | ||
| 1 | Mercedes-AMG 6.0 (S 65, CL 65) | 171 |
| 2 | BMW 3.2 (M3) | 163 |
| 3 | Ferrari 5.7 (612) | 115 |
| 4 | Lamborghini 5.0 (Gallardo) | 114 |
| 5 | Porsche 3.6 turbo (911 Turbo) | 79 |
| 1 liter alatti motorok | ||
| 1 | Honda 1.0 IMA hibrid (Insight) | 294 |
| 2 | Smart 698ccm (Roadster Coupé, Roadster) | 152 |
| 3 | Smart Brabus 698ccm (Brabus Roadster) | 120 |
| 4 |
Toyota 1.0 (Yaris/Echo, Vitz) |
119 |
| 5 | Ford 1.0 feltöltött (EcoSport) | 102 |
| 1-1,4 literes motorok | ||
| 1 | Honda 1.3 IMA hibrid (Civic) | 229 |
| 2 | Honda 1.3 IMA hibrid (Civic) | 211 |
| 3 | Peugeot-Citroën-Ford dízel 1.4 (206, C3, Fiesta) | 110 |
| 4 | Volkswagen 1.4 FSI (Polo, Golf) | 74 |
| 5 |
Toyota 1.4 (Corolla) |
72 |
| 6 | Mitsubishi 1.3 (Lancer, Space Star) | 46 |
| 1,4-1,8 literes motorok | ||
| 1 | Toyota hibrid 1.5 (Prius) | 362 |
| 2 | BMW MINI 1.6 kompresszor (Cooper S) | 137 |
| 3 | Toyota 1.8 VVTL-i 190 (Celica, Corolla) | 129 |
| 4 | Volkswagen 1.8 Turbo (225 LE) (TT, Leon) | 82 |
| 5 |
Peugeot-Citroën-Ford dízel 1.6 (307, Picasso, C-Max) |
76 |
| 6 | Volkswagen 1.8 Turbo (180 le) (Audi A4, Seat Toledo) | 71 |
| 1,8-2.0 literes motorok | ||
| 1 | Honda 2.0 (S2000) | 153 |
| 2 | Subaru 2.0 Turbo (Impreza, Forester) | 135 |
| 3 | BMW dízel 2.0 (320d) | 97 |
| 4 | Volkswagen 1.8 Turbo (225 LE) (TT, Leon) | 82 |
| 5 |
BMW 2.0 Valvetronic (318i) |
81 |
| 6 | Fiat dízel 1.9 JTD Multijet (Alfa Romeo 156, GT) | 80 |
| 7 |
Honda/Acura 2.0 (Integra Type-R) |
76 |
| 2,0-2,5 literes motorok | ||
| 1 | BMW 2.5 (325i, X3, 525i, Z4) | 147 |
| 2 | Honda 2.2 dízel (európai Accord) | 146 |
| 3 | Fiat dízel 2.4 JTD Multijet (Alfa 156) | 126 |
| 4 | Peugeot-Citroën dízel 2.2 HDi (607, 807, C5, C8) | 112 |
| 5 |
Volvo 2.3 (S60, V70, C70) |
93 |
| 6 | Honda 2.2 (S2000, Észak Amerika) | 86 |
| 2,5-3,0 literes motorok | ||
| 1 | Mazda RENESIS (RX-8) | 252 |
| 2 | BMW dízel 3.0 (330d, X3, 530d, X5, 730d) | 242 |
| 3 | BMW 3.0 (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) | 189 |
| 4 | Subaru 3.0 (Legacy, Outback) | 133 |
| 5 |
Audi dízel 3.0 (A6, A8) |
70 |
| 6 | Mercedes-AMG Dízel 3.0 (C-osztály) | 70 |
| 3,0-4,0 literes motorok | ||
| 1 | BMW 3.2 (M3) | 252 |
| 2 | Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo) | 164 |
| 3 | Nissan 3.5 (350Z, 350GT, Infiniti FX35) | 109 |
| 4 | Ferrari 3.6 (360 Modena, Spider) | 94 |
| 5 |
BMW dízel 3.9 (740d) |
86 |
| 6 | Porsche 3.6 (911, 320 LE) | 83 |
| 4,0 liternél nagyobb motorok | ||
| 1 | Volkswagen 5.0 dízel (Touareg, Phaeton) | 199 |
| 2 | BMW 4.4 Valvetronic (545i, X5, 645i, 745i) | 129 |
| 3 | Mercedes-AMG 6.0 (S 65, CL 65) | 111 |
| 4 | Ferrari 5.7 (612) | 94 |
| 5 |
Aston Martin 5.9 (DB9, Vanquish) |
91 |
| 6 | Chrysler/Dodge 5.7 (300C, Magnum) | 88 |
