162 km/órás végsebességre képes a 40 lóerős Nexus 500
Az ülés alatt elegendő hely jut egy bukósisak számára
7 fotó
Vonalait tekintve a Gilera Nexus 500 akár egy sportmotor is lehetne. Robogóknál egyedülálló, hogy a hátsó futómű keménysége és magassága is állítható, aminek köszönhetően a Nexus 500 nagy sebesség mellett is stabilan képes haladni. A felfüggesztés közvetlenül kapcsolódik a vázhoz, amire Direct Link szócska utal a motor leírásában.

A robogó 195 kilogrammos súlya szinte fele-fele arányban oszlik meg az első és a hátsó kerék között. Három irányban állítható a szélvédő, hogy eltérő testfelépítésűek is személyre szabhassák a robogót.

Az ülés alatt elegendő hely áll rendelkezésre egy bukósisak számára, ráadásul az a kulcsról gombnyomásra is nyitható. Hidegebb napokon két szellőzőrostélyon keresztül meleg levegőt is engedhetünk lábunkra. 780 milliméteres az ülésmagasság, az üzemanyagnak pedig 15 liter áll rendelkezésre.

A hajtásról egy egyhengeres, vízhűtéses, 460 köbcentis, 4 ütemű motor gondoskodik, kereken 40 lóerővel. A robogókhoz hasonlóan a váltástól itt is megkímélhetjük magunkat. Robogó kategóriában nem szokványos viszont a 162 km/órás végsebesség, valamint a 7,4 másodperces idő a 100-as sprint leküzdéséhez.

A megállásról két dugattyús féknyergek gondoskodnak, elől 260, hátul pedig egy 240 milliméteres féktárcsa társaságában.

A Gilera Nexus 500 árában is inkább a nagymotorokra hasonlít, mivel 1,7 millió forint körüli összeget kell fizetnünk érte.