Az Adventra egy kategóriák közötti jármű, leginkább a Subaru Legacy Outbackre vagy az Audi Allroad Quattróra hasonlító elegye szabadidőautónak és családi kombinak. Ez az első Holden termék a közeljövőben megjelenő összkerék-hajtású új ausztrál autók sorában. Az autó kifejlesztése 125 millió dollárba (27,4 milliárd forint) került és három évig tartott.

Állandó összkerék-hajtás viszi talajra a V8-as motorból előtörő lóerőket. Az Adventra 5,7 literes motorja 320 lóerős, mivel a több más modellben is használt blokkból egy kicsit nagyobb teljesítményt csaltak elő a fejlesztők. A nyomaték 460 Nm. Egyfajta, négyfokozatú automata váltóval kapható az autó.

Új fejlesztés eredménye a Cross Trac nevű 4×4-es hajtás, amelyet kimondottan az Ausztráliában gyakori, laza talajú utakhoz hangoltak. Mivel a Holden Commodore az európai Omega meghosszabbított tengelytávú padlólemezére épül, a csomagtartó hihetetlenül tágas. Lehajtott ülésekkel 2683 literes.

Állítólag az Opel vezérkarában már felmerült az ötlet, hogy a palettáról idén eltűnő Omega helyét a Holden Adventrával töltsék be, addig is, amíg az Insignia tanulmányból szériaautó lesz, ha minden jól alakul.

Elvileg a Vectra kombi venné át a Caravanként igen népszerű Omega helyét, de aki megismerte és megszerette a hátsókerék-hajtású, andalítóan kényelmes felső középkategóriás autót, azzal nehéz elhitetni, hogy egy elsőkerekes, középkategóriás kombival ugyanolyan boldog lesz.