Jó gumiválasztásának köszönhetően több mint 1,5 percet hozott az utolsó két szakaszon Panizzi
Hiába autózott hét leggyorsabb időt a 14 szakaszból, az eső a harmadik helyre kényszerítette Markko Märtint
Sebastien Loeb már az első nap bebiztosította előnyét, amit meg is örzött a verseny végéig
Petter Solberg versenyen kívül búcsúzott, két kilométerrel a parc fermé előtt kifogyott a Subaruból az üzemanyag
9 fotó
Mindenki arra számított, hogy október 3-5. között ismét Panizzié lesz a főszerep a San Remo Ralin. Három éve ugyanis ez az ő pályája, és talán ennek is köszönhette Peugeot-s szerződését is. De nem így lett, pedig Panizzi továbbra is félelmetesen gyors, csakhogy a fiatalok tovább gyorsulnak. Három nap alatt 14 aszfaltos gyorsasági várt a versenyzőkre. Alapjában véve a tempó nem magas, csak a kanyarok nehézségéhez képest félelmetes.

Sebastien Loeb (Citroën Xsara WRC) kezdett a legjobban pénteken, megnyerte az első két gyorsot, ráijesztve mindjárt a nagyokra. Bár tőle már elvárják a jó eredményt aszfalton. Ekkor még Francois Duval (Ford Focus WRC) és Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) tudott csak lépést tartani a francia menővel. Toni Gardemeister már ekkor búcsúzott, elrontott egy féktávot és rommá törte a Fabia WRC-t.

Ekkor jelentkezett be a Ford jelenlegi elsőszámú pilótája Markko Märtin, aki harmadik győzelméért hajtott, csakúgy, mint Loeb. Megnyerte a harmadik és a negyedik gyorsaságit is, mindkétszer Loeb előtt. Ez elég is volt, hogy feljöjjön a második helyre az abszolútban. Grönholm továbbra is próbálta tartani a tempót, de nem ment neki, pedig mindent megtett.

A pénteki nap utolsó két gyorsaságiját ismét Loeb nyerte meg, de nem is akárhogy. Az utolsón több mint 10 másodpercet adott a második Märtinnak. Ezzel meg is alapozta győzelmét, hiszen fél perccel vezetett.
Carlos Sainz, bár a negyedik helyen zárta a napot, nem egy tempóban autózott az elejével, ennek ellenére kibékült volna ezzel az eredménnyel, hiszen a VB-összetettben vezető Burns előtt volt. Jelenlegi csapattársa, Colin McRae, a nap végére több mint egy percet kapott. A Panizzi testvérek hiába próbálkoztak, egyre inkább lemaradtak a mezőny elejétől.

Richard Burns, mintha lélekben már csatlakozott volna Subarus kollégáihoz, nem találta padlógázas cipőjét, egész nap szenvedett a Peugeot-val. Petter Solberg ˙(Subaru Impreza WRC) elgumizta magát, így neki sem ment. Tommi Mäkinentől (Subaru Impreza WRC) épphogy befért az első tízbe.

Solbergnek azonban nem a gumik okozták a vesztét, hanem a csúcstechnika. Történt ugyanis, hogy az utolsó gyorsasági után, úton a Parc fermébe, kifogyott autójából az üzemanyag. Így befejezték a versenyt, kellett a Subarunak a minimális súlyra törekedni!

San Remo Rali eredménye 6 szakasz után:

1. Loeb-Elena (Citroën Xsara) 1:30:15.7 p (94,5 km/ó)
2. Märtin-Park (Ford Focus) + 32.4 mp
3. Grönholm-Rautiainen (Peugeot 206) + 49.6 mp
4. Sainz-Marti (Citroën Xsara) + 1:14.8 p
5. Duval-Prevot (Ford Focus) + 1:19.0 p
6. G. Panizzi-H. Panizzi (Peugeot 206) + 1:29.6 p
7. McRae-Ringer (Citroën Xsara) + 1:41.9 p
8. Solberg-Mills (Subaru Impreza) + 2:03.8 p
9. Mäkinen-Lindström (Subaru Impreza) + 2:50.2 p
10. Bugalski-Chiaroni (Citroën Xsara) + 2:52.3 p
11. Burns-Reid (Peugeot 206) + 3:05.2 p

Akik csak a gyorsaságik eredményeit nézték végig a szombati napon, azt hihették, hogy vasárnap izgalmas csata lesz az elsőségért. Nem így volt, mert Märtin szombat reggel a Focus elektronikájának rakoncátlankodása miatt három percet késett a rajttól. Amiért kapott is mindjárt 30 másodperc büntetést. Ez talán felhúzta kissé az észt fiút, aki így egész nap nagyon küldte a Focust. Senki nem tudta megverni őt, megnyerte az összes gyorsaságit szombaton. Például 10 másodpercet adott a nyolcadik szakaszon Loebnek.

Azért is kellett sietnie a Fordos pilótának, mert a büntetésével Grönholm mögé került, de rögtön vissza is szerezte a második helyet. Loeb nem fogta vissza túlságosan magát, pedig megtehette volna, a reggeli egy perces előnye (lásd Märtin büntetése) megengedte volna. Összességében azért 19 másodpercet hozott Märtin.

Szombaton már mindenki jobban érezte magát az utakon, ennek ellenére sokat panaszkodtak. Főleg az alattomos falevelekre, amelyeken az autó elveszítheti a stabilitását. Másrészt a szűk csiki-csukis pályákon, hiába kellene, nem lehet levágni a kanyarokat, mert a futómű felakadhat és akkor kész a baj.

Este valamit kitalálhattak a Peugeot-nál, mert az autóik sokat javultak. Panizzi megelőzte a nem lassan hajtó Duvalt. Burns, bár talán az évad legnehezebb versenyét vívta, javított két helyet és feljött a kilencedikre. Grönholm megint úgy érezte magát, mint tavaly Panizzi mögött, akkor elkeseredetten mondta, hogy el sem tudja képzelni, Panizzi hol talál még másodperceket a pályákon. Mit érezhetett most, amikor jócskán kapott.

Még mindig a Citroën volt eredményesebb az első nyolcban, négy Citroen tanyázott ott két Peugeot-val szemben. Peugeot szemmel nézve kész szerencse, hogy csak két autó pontjai számítanak a pontversenyben. Mäkinen továbbra sem fért az első tízbe.

San Remo Rali, 10 szakasz után:

1. Loeb-Elena (Citroën Xsara) 3:07:00.7 ó (93,4 km/ó)
2. Märtin-Park (Ford Focus) + 43.2 mp
3. Grönholm-Rautiainen (Peugeot 206) + 1:10.5 p
4. Sainz-Marti (Citroën Xsara) + 1:42.3 p
5. G. Panizzi-H. Panizzi (Peugeot 206) + 1:59.1 p
6. Duval-Prevot (Ford Focus) + 2:23.8 p
7. McRae-Ringer (Citroën Xsara) + 3:07.3 p
8. Bugalski-Chiaroni (Citroën Xsara) + 4:06.6 p
9. Burns-Reid (Peugeot 206) + 5:12.1 p
10. Robert-Bedon (Peugeot 206) + 5:16.5 p

Vasárnap reggel minden ott folytatódott, ahol szombaton abbamaradt. Loeb ment egy abszolút időt az első szakaszon, nehogy valaki azt higgye, méltatlanul áll az élen. Bár ezután rászólhattak a Citroëntől, hogy legyen már elég és hozza be a célba az autót. Ennek megfelelően csak a negyedik volt a 12-es gyorsaságin, ezt egyébként Markko Märtin nyerte.

Ezután pedig megérkezett a természet faktor, nehogy olyan simán záruljon a verseny. Elkezdett esni az eső. Úgy tűnt, Panizzi kockáztatott, mert a többiekkel ellentétben nem slicket hanem intermédia gumikat tetetett fel. A többiek úgy gondolták, még elég száraz lesz az út. Panizzi a versenyen először a legjobb időt autózta, 20 másodperccel megelőzve Grönholmot, 30-at adva a harmadik Märtinnak és több mint egy percet verve Sainzra. Akitől így át is vette a negyedik helyet, 37 másodperccel megelőzve őt. Burns nagyon visszavett, nem tudta az úton tartani a Peugeot-t és visszacsúszott a tizedik helyre. Pedig ő megvágatta a szerelőkkel a gumijait.

Ami pedig az utolsó, 14. gyorsaságin történt, az szinte hihetetlen. Panizzi nyerte ezt a szakaszt is a szakadó esőben, a következő VB-s WRC Burnsé volt, aki 1 perc 16 másodperces hátránnyal a nyolcadik időt autózta. A VB menőket elpáholták a Super 1600-as versenyzők. Szegény Märtin, hiába küzdötte végig a versenyt, az utolsó szakaszon, majd másfél percet kapott Panizzitől, aki így feljött a második helyre. Ha lett volna még egy szakasz, talán nyert volna, hiszen kevesebb mint fél percre volt csak a vezető Sebastien Loebtől.

Ezt a nevet egyébként jobb lesz megjegyezni, hiszen jön a Korzika, majd utána a Katalán Rali. Mindkettő aszfalt rali, ami úgy tűnik, ezúttal a fiatal francia felségterülete. Ez azt jelenti, hogy eléggé megnőttek az esélyei a VB győzelemre. Nem csak magának hozott pontokat a Loeb, hanem a Citroënnek is, csakúgy, mint Sainz, aki szintén esélyes még az év végi győzelemre. Át is vette a vezetést a Citroën a konstruktőrök pontversenyében.

Felemásra sikeredett a hajrá a Peugeot számára. Grönholm nekicsúszott a sziklafalnak, kiütötte a 206-os bal első futóművét, így kiesett. Burns viszont összeszedte magát és feljött hetediknek. Grönholm így nem lesz világbajnok, Burns viszont tovább őrzi elsőségét. Loeb felzárkózása a pontversenyben azért is jó, mert többekből ellenérzést váltana ki, ha úgy lenne valaki világbajnok, ha egyetlen futamot sem nyerne. Márpedig a pontokat gyűjtögető Burns esetében ez még áll.

Märtin biztos, hogy elégedetlen a harmadik helyével, ám ez elég arra, hogy megelőzze a pontversenyben a világbajnok Grönholmot, Duval pedig végre eredményesen terelte célba a Focust.

Tommi Mäkinen tizedikként ért végül célba, ami két pontot jelentett a Subarunak. A japánok így őrzik harmadik helyüket a konstruktőrök között.

Didier Auriol, bár csak 13. lett, ennek ellenére megszerezte a Fabia első pontjait. Reméljük Korzikán még jobban szól majd a Skoda, Auriolnak az hazai verseny lesz.

A San remo Rali végeredménye:
1.Loeb-Elena (Citroën Xsara) 4:16:33.7 ó (90,6 km/ó)
2.G. Panizzi-H. Panizzi (Peugeot 206) + 28.3 mp
3. Märtin-Park (Ford Focus) + 54.6 mp
4. Sainz-Marti (Citroën Xsara) + 2:33.2 p
5. Duval-Prevot (Ford Focus) + 3:58.9 p
6. McRae-Ringer (Citroën Xsara) + 4:23.8 p
7. Burns-Reid (Peugeot 206) + 7:09.5 p
8. Bugalski-Chiaroni (Citroën Xsara) + 7:12.6 p
9. Robert-Bedon (Peugeot 206) + 7:25.7 p
10. Mäkinen-Lindström (Subaru Impreza) + 7:32.2 p
11. Kresta-Tomanek (Peugeot 206) + 11:35.7 p
12. Auriol-Giraudet (Skoda Fabia) + 14:49.1 p

A vb állása:
Egyéni
1. Burns 57 pont
2. Loeb 55
3. Sainz 53
4. Solberg 48
5. Märtin 43,
6. Grönholm 38

Csapat:
1. Citroen 125 pont
2. Peugeot 121
3. Subaru 76
4. Ford 71
5. Skoda 21
6. Hyundai 12