

A gyártó szerint a Turbóval már nem kellett visszafognia magát a tervezőgárdának. Minden eleme az örömautózásról szól.
Oválpályákon és német autópályákon folytak a nagysebességű tesztek. A kezelhetőséget a Nürburgringen és Zolderben hangolták veszettül agilisra. Versenypályák mellett Wales legkacskaringósabb útjaira is ellátogatott a fejlesztőgárda. A futómű beállításokhoz a hazánkban sajnos nem létező, de több európai országban sikeres Yaris márkakupában szerzett tapasztalatokat is felhasználták a Toyota mérnökei. Másfél centivel alacsonyabb a turbómotoros változat a TS-nél.
A feltöltött motor 1,5 literes, maximális teljesítménye 150 lóerő. A teljesítmény a szívómotoros TS 106 lóerejével szemben 150 lóerő, szintén 6000-es fordulatszámon. A maximális nyomaték 200 Nm. Ez 55-tel nagyobb a TS-nél.
Hosszabb a végáttétel, mint a másik Yaris sportmodellben, a váltófokozatok áttétele viszont megegyezik. Megerősített kuplung fogadja a motor nyomatékát, a váltó maradt ötfokozatú.
0,45 bar a maximális töltőnyomás, ami kímélő üzem egy sportmotornak. A levegőt egy IHI gyártmányú turbó nyomja az égéstérbe. A feltöltéssel növő hőterhelés ellensúlyozására olajhűtőt kapott az autó és nagyobb lett a hűtőradiátor.
Mivel a Yaris Turbo súlya nem haladja meg az 1000 kilót, a 150 lóerő miatt kiváló a súly/lóerő arány. Nulláról százra 7,9 másodpercig tart a gyorsulás, a végsebesség 205 km/óra. A TS 9 másodperc alatt ér fel százra, maximális sebessége 205 km/óra. A fogyasztás viszont alig nőtt a kiindulási alaphoz képes. Átlagosan hét litert fogyaszt százon a Yaris Turbo az európai szabvány szerint.
Képünk még nincs az újdonságról, így a fotón illusztrációként a Yaris TS látható.