

Várhatóan az Audi, Sportsback-nek kereszteli az ötajtós A3-at, amely meredekhátú elődjével szemben a kombikhoz áll majd közel. Ezzel egy több évtizedes hagyománnyal szakítva nem az Avant nevet kapja egy kombi.
Jó 20 centiméterrel nagyobb lesz a hátsó túlnyúlás, ami nagyban bővíti a csomagteret. A hátsó ülések a padlóba hajthatók, a csomagtérben kisebb rekeszek kialakítására nyílik lehetőség.
Egy magasabb építésű szabadidőautó is épül az ötödik generációs Golf padlólemezére, Audi márkanévvel. Egy évvel később, tehát 2005-re várható a szabadiddőautó. Ez a kocsi nem lesz azonos a 2000 őszén Párizsban bemutatott Steppenwolf tanulmánnyal, de közös elemeik azért vannak.
A négykerék-hajtás quattro néven fut majd, de ez nem azonos a hosszában beépített motoros Audikban használt igényes és fejlett rendszerrel, mivel az újdonság is keresztmotoros marad. Terepváltó (felező) nem lesz, mivel az Audi nem terepjárónak szánja a kocsit.
A szabadidőautó sokkal közelebb áll majd a sportlimuzinokhoz. Motorterében megtalálható lesz a 3,2 literes V6-os, amely a VW Golf R32-t mozgatja. Később ennek a motornak a közvetlen befecskendezéses változata akár 280 lóerős is lehet. Az Audi a VW konszernben használt dízelmotorok közül várhatóan beveti az új öthengeres TDI-t, amely 174 lóerős és 400 Nm maximális nyomatékot ad le.
