2003-ban új dízelmotorral bővül a Citroën Xsara motorkínálata. Az 1,4 literes, 68 lóerős közös nyomócsöves dízelmotor a PSA autókonszern és Ford közös terméke, és többek közt a Citroën C3-ashoz is választható. Az új közös nyomócsöves turbódízel az ötajtós Xsarában mutatkozik be, és ezzel a legtakarékosabb egyeddé válik a kétliteres 90 lóerős és a szintén kétliteres 107 lóerős dízelmotorok mellett. Vegyes használatban 4,5 liter gázolajjal beéri száz kilométerenként az 1,4-es dízel Xsara.
Maximális teljesítményét négyezres fordulatnál éri el az 1,4-es dízelmotor, míg 160 newtonméteres nyomatékát már kétezres fordulaton leadja.
Apróbb változtatásokon is átesik a Xsara a 2003-as modellévre kívül-belül egyaránt. Új lökhárító kerül előre, mely magában foglalja a ködlámpákat. A hűtőrács króm díszítést kap. Világosabb műszerfala lesz a Xsarának, és új kárpitok borítják az utasteret.
