Kerek számok: az Alfa 156 GTA teljesítménye a 156 GTAm-ben 250-ről 300 lóerőre ugrott. A sportlimuzin egyelőre csak tanulmány, bemutatója Bolognában volt. A versenyülésekkel felszerelt sportautó elsősorban a 3,2 literről 3548 köbcentire növelt hengerűrtartalomnak köszönheti a plusz 50 lóerőt.
Ezt a furat 93-ról 97 milliméterre növelésével oldotta meg az N-Technology. A literteljesítmény még tovább nőtt, 78,1-ről 85,7 lóerő/literre. A nagyobb teljesítmény a szériaautónál magasabb fordulaton ébred, a GTAm 6800-nál éri el a 300 lóerőt.
A típusjelzésben szereplő modificata a “módosított” olasz megfelelője, például a Ferrarik között 456M GT és az 575 M Maranello is viseli. Maradt a hatfokozatú kézi sebességváltó, az első kerekek kipörgésekor önzáró viszkókuplung irányítja a nyomatékot a jobban tapadó kerékhez.
A koncepcióautót az N-Technology csapat készítette, amely Alfákat versenyeztet. A GTAm könnyebb az alap autónál, mivel motorháza és az összes sárvédő műanyagból van. A súlycsökkenés 30 kilogramm.
Természetes tartozék az állítható magasságú sportfutómű, a lengéscsillapítókat a Bilstein, a rugókat az Eibach szállítja. Legalább ilyen nagy név a maga szakterületén a Brembo, ahonnan a 330 milliméter átmérőjű első tárcsákkal dolgozó fékrendszer érkezik. A gumiméret: 235/35, 19 colos felniken.
Bár a menetteljesítményekről nem közölt adatokat az Alfa Romeo, a széria GTA 6,3 másodperces százra gyorsulása könnyen hat másodperc alá mehet, a 250-es végsebesség is feljebb kúszhat legalább 10 km/órával.
