A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége a napokban tartotta második ülését. A szövetség elsődleges célja a márkakereskedők felkészítése az ország EU csatlakozásával rájuk váró nehézségek leküzdésére. 2004. május elsejétől a hazai márkakereskedőkre ugyanazon előírások vonatkoznak majd, mint az EU tagországok kereskedőire – mondta Gablini Gábor, a szövetség elnöke.
Ezzel megszűnik jó néhány előny, amit a hazai kereskedők eddig élvezhettek a nyugatabbra fekvő szalonokhoz képest. Sok, korábban nem jelentkező költség terheli majd a kereskedőket – tette hozzá.
Véleménye szerint az autószalon-tulajdonosok száma a mostani felére is lecsökkenhet. A GÉMOSZ szerint nagyban megkönnyítheti a túlélést a kereskedőhálózatok és márkaszövetségek létrehozása.
A márkakereskedők továbbképzése az úgynevezett GÉMOSZ Akadémián zajlik majd, melyen a tervek szerint meghívott előadók oktatják egész napos program keretében a résztvevőket az EU csatlakozással járó változásokra. Fontos feladatnak nevezték a második ülés résztvevői a kereskedők egymás közötti, illetve a szövetség és a kereskedők közti kommunikáció továbbfejlesztését.
A GÉMOSZ várakozása szerint sajnos a közhiedelemmel ellentétben az autóárak nem csökkenek majd a hazai piacon fontos kategóriákban. A kis és az alsó középkategóriában minden bizonnyal emelkednek majd, mivel ezen kategóriák árai hazánkban az európai átlag alatt vannak.
A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségét ez év júniusában jegyezték be, nonprofit szervezetként. Alapításakor 93 márkakereskedő csatlakozott a szövetséghez, jelenleg 210 tagot számlálnak.
