A magyar Opel Astra Classic kupához hasonlóan a legtöbb autótípusnak van önálló kupasorozata. A Ford Puma is ilyen volt, ám mivel gyártását beszüntették, a Puma kupának is vége. Ennek szerepét veszi majd át a Fiesta ST sorozat.
A Fiesta pályaversenyzésre szánt változata mindössze 920 kiló. Mozgatásáról 1,6 literes Duratec motor szolgál, melynek teljesítménye 170 lóerő. A kocsi 7×15-os könnyűfém felniken gurul, melyekre Dunlop slick gumikat húznak. A biztonságos megállásról tárcsafékek gondoskodnak, elöl belső hűtéssel.
Természetesen a biztonsági előírásoknak is megfelel a becsövezett autó, így a Recaro versenyülésekhez hatpontos öv kapcsolódik, van tűzoltókészülék és hidraulikus emelő is. A Ford még tartóssági teszteket is végzett a verseny Fiestával.
