Valószínűleg Tupinak fogják hívni a Volkswagen olcsó népautóját, mellyel a nagy kapacitással rendelkező, erősen árérzékeny piacokat fogja ostromolni. A negyedik generációs Polo alapjaira épített kisautó fejlesztése párhuzamosan zajlott Németországban és Brazíliában. Nevét a legnagyobb brazil indián törzsről kapta.

Az alacsony ár érdekében kis lökettérfogatú motorokat szerelnek a Tupiba. Kezdetben két egyliteres, háromhengeres motor közül lehet majd választani, a kétszelepes hengerfejes esetén 50, a négyszelepesnél 75 lóerős teljesítménnyel. A tervek szerint később bekerül a képbe egy kéthengeres 650 köbcentis motor is, 36 lóerős teljesítménnyel.

Azon országokban, ahol az autó alacsony vételára a fő szempont, további költség takarékosságot lehet elérni. A legegyszerűbb változatokban még a szervokormány sem lesz széria, így 1,8 millió forintnak megfelelő áron lehet majd az autót árulni. A gyártás legkorábban két éven belül kezdődhet meg, először Brazíliában és Kínában.