A 996-os Porsche 911-es sikertörténete 1997-ben kezdődött. A helyébe lépő 997-es várhatóan 2004 nyarán fog bemutatkozni. Mivel a most futó 911-es formájával a vevőkör teljesen elégedett, az utód sem hoz majd radikális design-megújulást.

A változások igazából csak második pillantásra tűnnek fel. A leglátványosabb újdonság a kereklámpás orr-rész, mivel ez volt az előd egyetlen kritizált vonása. Az új fényszórók a Mercedes újfejlesztésű lámpáihoz hasonlóan követik a kanyar ívét.

Apróbb változtatás, hogy az új lökhárítóban vízszintesen helyezkednek el az indexlámpák, a helyzetjelzők és a ködfényszórók. A kilincsek fazonja is megváltozik, a Saabokhoz hasonlóan jobban megmarkolható kilincset terveznek. Az oldalsó kötények mélyebbre nyúlnak, hátul nő a lámpák mérete.

A motorházfedél alatt is inkább fejlesztettek, mint újat kreáltak. A már jól bevált vízhűtéses 3,6 literes boxermotor szolgál az új alap 911-ben. Az S verzióban egy 3,8 literes 350 lóerős erőforrás fog jó szolgálatot teljesíteni. A négykerék-hajtású modell csak S verzióban lesz kapható, melynek karosszériája szélesebb lesz az alapmodellénél.

Mivel az alapmodellnek a motorteljesítménye nem változik az elődéhez képest, ezért csökkentették az önsúlyát. 10 kilónyi hangszigetelőt “spóroltak” ki a kocsiból.

A 997 belsejében is találhatunk pár újdonságot. Az egybeépített műszerek a Cayennéhez hasonlóan egy kicsit nagyobb terülnek helyezkednek el. A középkonzoli multimédiás rendszert felújították és kapott egy új, nagyobb LCD kijelzőt.

Az új 911-es először Coupé-ként kerül piacra, majd fél éves ütemben jön a Cabrio, a Targa, a 4S, majd a Turbo.