“Az összekeverhető autóformák ideje lejárt. A jövőben minden nagy sorozatban gyártott BMW modell önálló formai irányzattal bír majd.” Ezek a kijelentések Burkhard Göscheltől, a BMW-k fejlesztéséért felelős igazgatósági tagtól származnak. Az új 5-ös BMW nem a 7-es kicsinyített mása lesz, ahogy a következő 3-as is jól el különül az 5-östől.
Annak ellenére, hogy az 5-ös és 7-es modellek fejlesztése majdnem egy időben folyt, a középkategóriás modell stílusa teljesen elkülönül a luxus 7-esétől. Az új modell formája tetszetősebb, a kezelőszervek és az autó kezelése még könnyebb és egyszerűbb lesz. A külső méreteihez képest szűk mostani ötösnél tágasabbnak ígérkezik az újdonság. Az új 5-ös magasabb, szélesebb és hosszabb lesz elődjénél.
A motorpaletta nem sokban módosul, hiszen az 520i, az 525i és az 530i már ismert motorvariáns, ahogy az 535i-be és az 545i-be bekerülő V8-asok sem újak, a mostani 7-es szériából érkeznek.
A dízelek között annál több a változás, hiszen az 520d teljesítménye az ötösben is 150 lóerő lesz, az 525d pedig már 184 lóerőt fog teljesíteni. Az 530d teljesítménye eléri majd a 218 lóerőt és az 540d benzinmotorokat megszégyenítő 258 lóerő leadására lesz képes.
Az új BMW 5-ös piacra kerülése nem várható 2003 végénél előbb.
