Ezt a problémát egy már ismert de mégis feledésbe merült technológiával próbálják meg a gyártók áthidalni. Az újra felfedezett technológiával 7 méter körüli amerikai pickupok úgy forognak, akár az ötméteres limuzinok.
A Quadrasteer nevű rendszer, amely igazából nem más, mint négykerék-kormányzás, megkönnyíti a hosszú járművekkel való közlekedést. Jelenleg egyetlen gyártó, a GMC kínál összkerék-kormányzást Sierra nevű pickupjához.
A Quadrasteer egy a 80-as és 90-es években japán személyautókon alkalmazott rendszer ötletén alapul. A hátsó kerekek a kormány elforgatására az első kerekkel ellentétesen fordulnak el, ezzel lehetővé téve a kisebb ívben való befordulást.
A GMC úgy gondolta, hogy a személyautóknál nem nagy sikert arató rendszer igen jól használható pickupok esetében. A GMC Sierra pickup fordulóköre a Quadrasteernek köszönhetően 14 méterre csökkent, ami 21%-kal kisebb az eredetihez képest.
A rendszer működését megérteni jóval egyszerűbb, mint azt kivitelezni. Az első kerekeket természetesen egy hidraulikus szervokormány működteti. A hátsókat egyenként egy elektromos motorral látták el. A döntés azért esett az elektromotorokra, mert a hidraulikus rendszernél jóval gyorsabban működnek. A hátsó kerekek elfordulási szöge nem haladja meg a 12 fokot, ami jóval kisebb, mint az első kerekeké.
2003-ban várhatóan a Quadrasteer rendszert több kisebb kategóriás, de hosszított GMC és Chevrolet pickup is meg fogja kapni. Az autó árát természetesen növeli a hátsó kerekek kormányozhatósága. A felár dollárról átszámítva körülbelül 1 millió forint.
