Augusztus 26-án összeült egy 191 beszállítót képviselő bizottság és úgy határoztak, hogy csütörtöktől szüneteltetik az alkatrész-szállításokat, ha a Daewoo továbbra is képtelen kifizetni tartozásait.

A beszállítóinak 700 millió dollárral (174,3 milliárd forinttal) tartozó Daewoo most kénytelen leállítani az autógyártást. A Reuters információi szerint a termelés leállásból adódó veszteség meghaladhatja a napi 12,5 millió dollárt (3,1 milliárd forint). Egy napi kieséssel 2000 autóval készül kevesebb. A Daewoo legyártott autókból álló készlete körülbelül 3 hétre elegendő.

A Korea Delphi Automotive Systems, a Daewoo legnagyobb független beszállítója, e hó 28-án bejelentette, hogy nem szállít több alkatrészt a gyárnak. Ez a vállalat a beszállítók bizottságának e hét hétfői határozatától teljesen függetlenül hozta meg döntését. A beszállító cégnek 2000 novembere óta a Daewoo Motor 165 millió dollárnak (41 milliárd forintnak) megfelelő koreai wonnal tartozik.

A csekély alkatrésztartalékokkal rendelkező Daewoo szóvivője szerint a gyárnak a finanszírozó pénzintézetek jóváhagyására van szüksége ahhoz, hogy fizessen a beszállítóknak. A pénzügyi befektetők azonban még csak most tárgyalnak arról, hogy ki mekkora részt vállal a tartozások kifizetéséből.