

Teljesen új és erősebb, mint valaha a 8,3 literes V10-es motor. 500 lóerőt és 700 Nm-t meghaladó teljesítményre képes. Nyomatékának 90 százaléka már 1500 és 5600 közötti fordulat-tartományban jelentkezik. A furatot és löketet 3,5 százalékkal növelték az elődhöz képest, és így lett a motor hengerűrtartalma pontosan 8272 köbcentiméter.
A Tremec T56 hatsebességes kézi váltó már hagyományosnak mondható a hasonló kategóriájú sportautók körében. Az új váltót a Viper GTS/R versenyautóban tesztelték és ültették át utána a 2003-as Viperbe.
Az új karosszériát a DaimlerChrysler szélcsatornájában tesztelték a még kisebb légellenállás megszerzéséhez. Az elődhöz képest 7 százalékkal tudták a mérnökök csökkenteni a légellenállási tényezőt. A kabrió karosszéria merevsége nagymértékben nőtt az előd kupé kiviteléhez képest. A sportos menetteljesítmények és a jobb úttartás érdekében a merevséget 31 százalékkal növelték.
A megnövekedett motorteljesítményből adódó jobb menetteljesítményekhez jobb fékrendszer is dukál egy ilyen klasszisú sportautónál. Az új fékrendszer a Ferrari F1-es csapat beszállítójától, a Brembotól származik. Mind az első és hátsó tengelyeken 14 colos féktárcsák segítik az autó lassulását. Magyarországon az autók átlag kerékmérete kb. 14 col, így el lehet képzelni, hogy az ekkora méretű tárcsafékekkel szerelt autó, milyen negatív gyorsulásra képes.
A féktárcsák méretéből adódóan a kerekek mérete elöl 18 valamint hátul 19 col. Az első, polírozott felniken 275/35ZR18-as gumik feszülnek, míg a hátsókon, Ferrarikat megszégyenítő szélességű 345/30ZR19-ek. Végül is azt az őrületes nagy nyomatékot valaminek le kell tudni adni az aszfaltra, nem?!
