A Németországban jövő tavasszal bevezetésre kerülő Touran egy jó bizonyíték arra nézve, hogy a Volkswagen olyan kategóriában is szeretné megvetni lábát, ahol eddig még nem volt jelen.
A Volkswagen második egyterűje – a nagyobb méretű Sharan után az ötödik generációs Golf padlólemezére épül. Figyelemre méltó tulajdonsága a jól variálható belső kialakítás, ami lehetővé teszi 7 ülés elhelyezését is. Hossza 4390mm, szélessége 1790 mm, magassága 1630 mm.
A Tourant több motorvariációval kínálják majd, kapható lesz közvetlen befecskendezéses FSI és TDI motorokkal, amikhez alapkivitelben 6 fokozatú váltók tartoznak. Újdonságnak számít még a 4 lengőkaros hátsó felfüggesztés, ami sokat javít az autó stabilitásán.
A praktikusság a kompakt egyterűek piacán az egyik legfontosabb tulajdonság. Ezt szem előtt tartva alaphelyzetben 5 ülést helyeztek el a tervezők a Touranban. A második sorban 3 egyedülálló ülés található, amelyek áthelyezhetőek, lehajthatóak vagy teljesen kivehetőek. A 3. sorba extratartozékként rendelhető két teljes értékű ülés, amelyek a padlóba süllyeszthetők. Az 5 üléses kialakítás esetében a hasznos rakodható felület meghaladja a 600 litert.
A biztonság szempontjából is élen jár kategóriájában a Touran. Az első üléseken aktív fejtámaszok találhatók, míg az első két sorban van vezető és utas oldali légzsák valamint oldallégzsák. 3 pontos biztonsági öveket terveztek mind a 7 üléshez. Az aktív biztonságot szolgálja az ABS, az elektromos menetstabilizáló rendszer (ESP) és a fékrásegítő rendszer (BAS). A teljesen galvanizált, lézeres technikával hegesztett karosszéria nagyon masszív.
A Touran nevet a “Tour” és a “Sharan” szavak összeolvasztásából kapta a Volkswagen. A “Tour” szó több ember számára kényelmes utazást jelent, míg az “an” szócskát a Volkswagen az egyterű jelzésére használta a nagyobb testvérnél.
Magyarországi bevezetésének idejéről még nem érkezett hír.
