A széria M3 5,2 másodperc körül gyorsul százra, a CSL nyilván még ennél is jobban megy. A CSL-ben is maradt a látványkipufogó: négy cső, hat hengernek
Még a belső szőnyeg habanyagát és a csomagtérborítást is átdolgozták a súlycsökkentés érdekében
3 fotó
CSL: Coupé, Sport, Leichtbau, magyarul kupé, sport és könnyű építés. A kis szériában megvalósuló M3 kupéban az utóbbi a lényeg. Az alap M3 kupé súlyából 200 kilogrammot faragtak le a fejlesztés során. Számos alkatrész (első köténylemez, hátsó diffúzor, tetőlemez, ajtóborítás, középkonzol) szénszál erősítésű műanyagból készül.

Az első ülések üvegszálas műanyagból vannak, a csomagtartó burkolata méhsejtszerkezetű, a padlószőnyeg habanyagát is átdolgozta a BMW, hogy nyerjen néhány dekát. Még lejjebb faragták a tömeget a vékony hátsó szélvédővel.

Ezt az alaposságot látva természetes, hogy a dagadék extrákat (klímaberendezés, motoros tolótető és ülésállítás) azonnal száműzték az autóból.

A BMW szerint újabb 10 százalékos teljesítmény-tömeg arány javulással sikerül kifejleszteni a 110 százalékos autót.

A szériában 343 lóerős M3-as motor minimum 350 lóerős lesz a CSL-ben. A váltáshoz szükséges időt soros kapcsolású kézi váltóval rövidíti le a BMW. Az SMG (Sequenzielle M-Getriebe) váltó akár tizedeket is javíthat a százra gyorsuláson.