A 44/2001 (XII. 18) számú KöVIM rendelet alapján 2002. december 31-ig a belföldi árufuvarozásban üzemeltetett haszonjárműveket is kötelező ellátni sebességkorlátozó berendezéssel. A sebességhatároló a beállított maximális sebesség elérésekor automatikusan leszabályozza a motort. Ezzel a jármű sebessége a jogszabályban meghatározott korlátokon belül tartható.
A Bosch rendszere soros és elosztós adagolóval etetett dízelmotorok leszabályozására is alkalmas. A rendszer fokozatosan veszi el a gázt, tehát menet közben nem érezhető hirtelen rántás vagy teljesítményesés. A berendezés 30 km/h és a hatóságilag maximált sebesség (teherautóknál 85 km/óra) között használható, beállítása gombnyomással történik.
A sebességjelet a teherautó menetíró berendezése (tachográf) szolgáltatja. Mind elektronikus, mind mechanikus tachográfokkal működik a sebességhatároló. Két egységből áll rendszer. Az egyik az adagolóra kerül és egy rugós erőhatárolóval leválasztja az eredeti gázrudazatot az üzemanyagpumpáról. A másik az elektronikát tartalmazza, továbbá egy villamos motort, amely egy bowden meghúzásával avatkozik bele az adagoló működésébe.
A rendszer megbízhatóságát a Bosch kilencéves gyártási tapasztalata szavatolja. A berendezés Tatra, Kamaz vagy IFA teherautókban, valamint buszokban is használható.
