Ma nem túl sok középkategóriás autó van, amelyik mind a négy kerekét hajtja. A Ford Mondeóból és az Opel Vectrából korábban volt, de már nincs összkerekes változat. A Subaru Impreza és Legacy, a VW Passat 4Motion, az Audi A4 quattro, a hármas BMW és a Volvo S60 AWD képviselte szegmensben megjelenik a Mazda is.
Várhatóan csak a csúcsmodellhez, a 166 lóerős, 2,3 literes benzines lesz rendelhető összkerekes változatban. Japánban június végén már megvásárolható lesz a Mazda6 4WD, Európában erre még várni kell néhány hónapot.
A négykerék-hajtási rendszer újonnan kifejlesztett kuplunggal osztja le a nyomatékot a két tengely között. A Mazda6-ba szánt összkerék-hajtás kifejlesztésénél nem csak az aktív biztonság javítása volt a cél, hanem a még jobb vezethetőség csúszós úton.
Autópályán, egyenesen haladva csökkenti a hátsó tengelyekhez jutó nyomatékot az elektronika, gyorsításnál-lassításnál, vagy sávváltásnál azonnal emel a hátsó tengelyhez küldött vonóerőn.
A négykerék-hajtással javul a kezelhetőség, a stabilitás és kanyarból kigyorsítva is jobban viselkedik az autó, mert a vonóerő nem csak két kerékre jut el. Egy olyan sportos autóban, mint a Mazda6, ennek is jelentősége van.
