

Az FDR-rel érezhetően csökkenthető a buszok megpördülésének veszélye. Ez elsősorban elméretezett kanyarsebességnél vagy hirtelen kikerüléseknél fordulhat elő. Az első esetre az autópálya kihajtók szolgálhatnak terepül, ha a sofőr a magasabb sebességhez hozzászokva túl gyorsan érkezik be a busszal a kijáratba.
A rendszer a kerekek egyenkénti fékezésével bizonyos határokon belül képes a kormánnyal kijelölt irányban tartani a kifarolni készülő buszt. Az FDR veszélyhelyzetben a motor teljesítményét is csökkenti.
Egy másik fejlesztés a német DaimlerChrysler buszok háza táján, hogy az alapfelszereltség fékasszisztenssel bővült. A fékasszisztens érzékeli a vezető vészfékezési szándékát és az esetleg renyhén taposott pedál ellenére a maximális fékerővel lassít. Mindkét vívmány bevezetése nagyban javíthatja a turistabuszok biztonságát.
