A Volkswagen Polo is rendelhető lesz közvetlen benzinbefecskendezéses motorral. A Polóba 1,4 literes, 86 lóerős FSI motort szerelnek. A VW szerint az új motor fogyasztása városi forgalomban 13 százalékkal jobb, mint a hasonló teljesítményű hagyományos benzinmotorral. Az új motorral az autó átlagfogyasztása 5,8 l/100km. A befecskendezéskor a közös nyomócsöves dízelmotoroknál alkalmazott módszert alkalmazzák, vagyis a hengerekbe egy nyomástároló csőből jut az üzemanyag. A csőben a dízelmotorokkal szemben sokkal alacsonyabb a nyomás, 100 bar körüli (a dízeleknél ez 1600 bar is lehet). A fogyasztás csökkenés mellett előnye még a közvetlen befecskendezéses benzinmotoroknak, hogy nitrogén-oxid kibocsátásuk kisebb.

A Volkswagen elsőként miniautóját, a Lupót szerelte fel közvetlen befecskendezéses benzinmotorral. A Lupo FSI-be 105 lóerős 1,4-es motort szereltek, mellyel átlagfogyasztása 4,9 liter volt 100 kilométeren. Később a Golfba és a Borába is kínáltak FSI motort 1,6 literes lökettérfogattal 110 lóerős teljesítménnyel. Az Audi A2-esben is megjelent ugyanez az FSI motor. Később nagyobb autóit is ellátja majd FSI motorral az Audi, így várhatóan az új Audi A8-asban és az A4-esben is lesz FSI motor.