



A Frankfurttal felváltva megrendezett Párizsi Autószalonon tavaly a középkategóriában láthattunk különleges tüzijátékot a Citroen C5, a Ford Mondeo, vagy a Renault Laguna II debütálásával. Közel egy évvel később Frankfurtban a kisautók között jelentek meg roppant jelentős újdonságok. 12 év után teljesen új autóval váltotta le a Fiestat a Ford. 1976-óta ez a harmadik teljesen új generáció, így érthető volt a látogatók rohama a Ford standján.
Vadonatúj a Citroen C3 is. A helyszínen Hajdú Nórától, a Citroen Hungaria sajtófőnökétől megtudtuk, hogy a világon jelenleg összesen két darab létezik az autóból. Az egyik fekete, a másik világoskék, a hazai forgalmazás kezdetét április közepére tervezi az importőr. A C3 jellemzően zárva volt, de természetesen nem mindenkinek. Wolfgang Reitzle, a Ford luxusmárkáit tömörítő PAG elnöke Louis Schweitzerrel, a Renault-Nissan elnökével együtt ült be a C3-ba és úgy tűnt, tetszik nekik az autó. Reitzlet főleg az ajtó csukódása foghatta meg, ugyanis egymás után többször kinyitotta, majd becsukta azt.
A Honda Jazz a miniegyterűkehez áll közel, bemutatóját Frankfurtra időzítette a japán gyár. A Jazz megkapó belseje is jól példázza azt a markáns tendenciát, hogy a távol-keleti gyártók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a belső terek kialakítására és dizájnjára, és ez nemcsak a japán márkákra jellemző. A Hyundai, a Ssangyong és a Daewoo tanulmányautóit nézve bárki megállapíthatja, hogy a koreaiak is óriási fejlődésen mentek át.
A kiskategóriában indul az új VW Polo, amelyet fontosságának megfelelő érdeklődéssel várt a világsajtó. Bemutatásakor a hatalmas területen kiállító Volkswagennel egy tűt sem lehetett volna leejteni. A több mint hétmillió példányban elkelt Polobol 2004-re készül el a kombi. Az ötajtós csomagtere 250-ről 980 literre növelhető.
A Nissan az mm.e-vel szintén egy kiskategóriás tanulmányt hozott el Frankfurtba, amely a következő Micráról árul el sokat körülbelül egy évvel annak bemutatása előtt.
