A Volkswagen Group Logistics hatalmas, központi szereplő a Volkswagen-konszern működésében. 800 alkalmazottal napi 200 millió alkatrész és 43 ezer darab jármű mozgatását végzik el világszerte. A Wolfsburg-i székhelyű cég úgy döntött, hogy az MAN Truck&Bus vállalattal közösen zöldíteni fogja a közúti áruszállítást, ennek érdekében a napokban olyan rendezvényt hozott össze Münchenben, amelyen a töltőállomások üzemeltetői,  a logisztikai vállalatok vezetői, valamint az érdeklődök bepillantást nyerhettek az e-teherautók üzemeltetésébe. 

A goTozero impact logistics a fenntartható technológiákra és energiahordozókra összpontosít, mint a klímavédelem legfontosabb eszközeire. Különösen a szárazföldi szállításban a dízel teherautók CO₂-kibocsátása a szállítási teljesítményhez képest rendkívül magas. Ezért tartjuk az akkumulátoros elektromos járműveket a legalkalmasabb technológiának egy környezetbarátabb haszongépjármű-flotta kialakításához. A csoporton belüli és partnereinkkel való együttműködés elengedhetetlen: közös célunk a klíma védelme és az erőforrások megőrzése” – jegyezte meg Simon Motter, a Volkswagen Group Logistics vezetője. 

A Volkswagen-konszern jelentős tényező logiszitkai szempontból, hiszen mintegy 8500 beszállítója van és összesen 4,7 millió jármű kiszállítását végzik el világszerte közúton, vasúton és hajón. Éppen ezért komoly siker lenne, ha a vállalat a szállításait csökkenő karbonlábnyom mellett tudná végrehajtani a VW Group Logistics első embere szerint. 

Milyen teherautókra van szükség az autóipari szállításoknál? Kevéssé ismert tény, de ebben az iparágban olyan félpótkocsikra van szükség, amelyek legalább három méteres belmagassággal rendelkeznek. A karosszériaelemek és más főegységek sok helyet igényelnek. Mindez magával vonja az alacsony kapcsolási magasságot, amely az MAN eTGX Ultra Lowliner esetében 950 mm. 

4 fotó

 

Az MAN elektromos teherautók 2025 óta több mint ötmillió kilométert tettek meg a nagy európai logisztikai szolgáltatók flottáiban. Ezen járművek moduláris akkumulátor-technológiával készülnek, ami lehetővé teszi, hogy az üzemeltetők megtalálják az egyensúlyt a hatótáv és a hasznos teherbírás között. A gyártó szerint ezek a teherautók az összes alkalmazás mintegy 80 százalékát képesek lefedni. 

Mi segítheti az e-teherautók elterjedését? “Németországban 2031-ig meghosszabbították a zéró kibocsátású teherautók útdíjmentességét. Ez egy fontos jelzés, de a kis- és közepes vállalkozásoknak több támogatást kapniuk finanszírozási programok formájában. A töltőinfrastruktúra bővítése terén is nagyobb lendületre van szükség a gyorsabb engedélyeztetési eljárások által. Fontos, hogy a gazdaságilag stabil, de nem túlságosan tőkeerős vállalkozások is átálhassanak a zöld mobilitásra” – hangsúlyozta Friedrich Baumann, az MAN értékesítési és ügyfélmegoldásokért felelős igazgatósági tagja. Az MAN Truck&Bus eddig közel ezer elektromos teherautó legyártására kapott megrendelést.