Gondolkodtál már azon, hogyan jutnak el a hőmérséklet-érzékeny áruk a boltokba? Legyen szó húsokról, tejtermékekről, gyümölcsökről, vagy akár virágokról, a szállítás nem lenne lehetséges hűtőfelépítményes vagy hűtőpótkocsit húzó teherautók nélkül.
Ahogy az áruszállítás minden területén, úgy ezeknél is időről időre felvillan a CO2-csökkentés lehetősége. Mivel a félpótkocsiknak nincs saját hajtásrendszerűk, így leginkább maga a hűtőrendszer tehető zöldebbé. Ezek ugyanis a félpótkocsik esetében leginkább dízelgenerátorral működnek, de léteznek már elektromos változatok is. A megbízhatóság mint szempont hatványozottan igaz ezeknél a berendezéseknél, hiszen, ha leáll a hűtőrendszer a nyári hőségben, akkor a romlandó áruknak óráik vannak hátra.
Éppen ezért érthető módon van egy félsz a tisztán elektromosságot használó hűtőrendszerekkel szemben. A Thermo King fejlesztése ezt hivatott ellensúlyozni. Az Axle Power elnevezésű elektromos tengely lényegében a félpótkocsi mozgási energiáját használja fel arra, hogy energiát termeljen az elektromos hűtőberendezés számára. Ez az e-tengely a kamion lassításakor vagy fékezésekor keletkező mozgási energia egy részét nyeri vissza (rekuperáció), továbbá elektromos energiává alakítja azt, amelyet visszatáplál a félpótkocsi vagy a jármű akkumulátoraiba. Az ily módon megtermelt elektromosságot fel lehet használni a hűtőközeg működtetésére, vagyis nincs szükség annak külső elektromos hálózatra való csatlakoztatására.

A gyártó szerint az Axle Power a vontató gyártmányától függetlenül használható, emellett nemcsak elektromos, hanem hibrid hűtőrendszereknél is képbe jöhet. A megoldás saját fejlesztésű intelligens energiagazdálkodási vezérlőrendszert használ, amely például emelkedőn lekapcsolja az e-tengelyt, elkerülve ezáltal az üzemanyag-felhasználás növekedését.
Az ilyen félpótkocsik használatával elért károsanyag-kibocsátás csökkenése már számszerűsíthető. Az elmúlt egy évben kilenc darab Axle Power e-tengellyel felszerelt félpótkocsi alkalmazásával több mint egymillió kilométert tettek meg. Ez a futásteljesítmény Svédországban, Dél-Afrikában és Hollandiában jött össze, és összesen 13 500 órányi “elektromos hálózatra történő csatlakozás nélküli” működtetést jelent. Vagyis ennyi órát voltak képesek működni az elektromos hűtőrendszerek akkumulátorról.
A Thermo King számításai szerint egyetlenegy ilyen Axle Power tengellyel felszerelt félpóttal évente 12 tonnányi szén-dioxid-kibocsátástól lehet megkímélni a Föld légkörét.
