Rengeteget olvashatunk elektromos pick-upokról, az amerikai óriásoktól kezdve a kínai/japán próbálkozásokon át az ausztrál átépítésekig, de valahogy egyiket sem forgalmazzák Európában. Az Isuzu elvileg egy éve már bemutatta a D-Max elektromos átiratát, most mégis világpremierről szól a japán gyártó sajtóközleménye.





Engedjük el az ellentmondásokat, és koncentráljunk a lényegre. A 66,9 kWh kapacitású akkumulátor 263 kilométeres átlagos hatótávolságot enged (a WLTP-szabvány szerint), tölteni egyenáramról legfeljebb 50 kW-tal lehet, ilyenkor egy óra alatt felmegy 20-ról 80 százalékra a töltöttségi szint. Váltóáramról 11 kW a töltési maximum, amivel 10 óra alatt éri el a 100%-ot. Mint minden villanyautót, ezt is érdemes napelemes otthoni rendszerről tölteni, mert akkor ingyen (ráadásul tisztán) pakoljuk bele az energiát.
Az első tengelyt hajtó villanymotor 43, a hátsó 97 kW (összesen 140 kW, 190 LE) csúcsteljesítményre képes, a legnagyobb kombinált forgatónyomaték 325 Nm. Az egy tonna teherbírású, 3,5 tonnát vontató D-Max EV 10,1 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebesség 128 km/óra. Az állandó összkerékhajtású jármű több fokozatban képes visszatáplálni az akkumulátorba a lassításkor felszabaduló energiát. A gázlómélység 600 mm, a szabad hasmagasság 210 mm, a terepszög elöl 30,5, hátul 24,2 fok.
A dupla fülkés felépítménnyel készülő elektromos pick-up 8 vagy 9 colos érintőképernyőt, 7 colos digitális műszeregységet kap, minden kivitele tartalmazza a kemény terepre tervezett Rough Terrain üzemmódot.Az elektromos hajtásláncnak, valamint egyéb módosításoknak köszönhetően a D-Max EV fülkéjében padlógázas gyorsításkor 10%-kal alacsonyabb a zaj- és rezgésszint, mint a dízelmotoros változatnál. Az elektromos D-Max a már ismert létravázra épül, de a hajtáslánccsere miatt hátul vadonatúj DeDion felfüggesztés váltja ki az eredetileg laprugós hidat.
A gyártó ígérete szerint az Isuzu D-Max EV első példányai 2026 legelején érkezhetnek Európába.