Hamarosan forgalomba kerül a Ford első elektromos platós haszonjárműve, az F-150 Lightning. A modell vélhetően Európában is fel fog tűnni – ha máshogy nem, magán- és szürkeimport útján –, ezért nem baj, ha tudjuk, mennyit fogyaszt és mekkora hatótávolsággal bír.

Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 1
Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 2

Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták

Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták

Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 9
Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 10
Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 11
Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 12
Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 13
Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 14
Fotó megosztása:

Az észak-amerikai környezetvédelmi hatóság, az EPA elvégezte a modell homologizációját, méghozzá minden választható kiviteli szinten, és közzétette a mérések alapján számolt, elméleti hatótávolságot.

A Ford előzetesen, a gyári mérések alapján 370 kilométert irányzott elő az alapkivitelű akkumulátorral szerelt modelleknek, és 480 kilométert a nagy kapacitású akkumulátor beépítése esetén. A Platinum kivitel szintén a nagyobbik akkut kapja meg, de ennél csak 450 kilométeres hatótávolságot ígért a gyár – ez vélhetően a 20 helyett 22 colos kerekek számlájára írható.

Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 15

A kifejezetten munkavégzésre szánt F-150 Lightning PRO kivitelt magánvásárlók nem, csak flottafelhasználók vásárolhatják meg a nagy kapacitású akkuval.

A hivatalos mérések szerint az alapverzió valóban hozza a 370 kilométert, az F-150 Lightning Platinum azonban 450 helyett 480 kilométert mehet el egy feltöltéssel, a többi nagy akkus modell pedig nem 480, hanem 515 kilométeren át bírja egy szusszal. Elméletileg.

Ezek tekintélyes értékek, más kérdés, hogy az ezekhez tartozó akkumulátorok is hatalmasak: az alapkiépítésű energiatároló egység nettó kapacitása 98,0 kWh, míg a nagyobb akku 131 kWh-s. Az F-150 Lightning energiafogyasztása tehát 25,5 – 26,5 kWh/100 km körül mozog. Nem is olyan rossz érték egy dupla villanymotoros, összkerékhajtású, kiviteltől függően 426 vagy 523 lóerős, 5,9 méter hosszú haszonjárműtől, amely akár 900 kiló hasznos terhet vagy 4,5 tonnás vontatmányt tud megmozgatni.

Tovább bírja az elektromos Ford pickup, mint gondolták 16