Az év elején mutatkozott be az a Toyota Land Cruiser 79-es platós kisteherautó, amelyet nem benzin- és nem dízelmotor, hanem tiszta és csendes villanymotor hajtott.

A járművet a világ legnagyobb bányavállalata, a tavaly 42,9 milliárd USD éves bevételt regisztráló brit-ausztrál BHP rendelte meg a Toyotától, és eredetileg csak nekik készült, de annyira pozitív volt a fogadtatása, hogy úgy tűnik, gyártásba veszik.

Korábban egy független vállalkozás, a Voltra már tett erre irányuló kísérletet, és az általuk emissziómentesített LC79 szintén népszerűnek bizonyult szakmai körökben. A hatalmas különbség, hogy ezúttal az autógyártó helyi képviselője felügyeli (és fogja felügyelni) az átalakítást.

Ez azt jelenti, hogy a munka minden eleme a Toyota minőségi elvárásai szerint, illetve az autógyártó tudásbázisának felhasználásával valósul meg, ami garanciális és ügyfélkezelési szempontból lehet előnyös az ügyfeleknek.

A Toyota és a BHP több mint húsz éve dolgozik együtt, az együttműködés során mindig is kiemelt figyelmet szenteltek annak, hogy minél hatékonyabban csökkentsék a társaság működésének károsanyag-kibocsátását, a napi tevékenységek gázolajfüggőségét. A BHP nagy reményeket fűz a Toyotával közös fejlesztéshez, amivel 2030-ra 30 százalékkal mérsékelni kívánják működésük környezeti terhelését.

Elektromos pickup kellene kemény terepre? Szerencséd lehet! 2

Noha az elektromos Land Cruiser projekt még épp csak az elején tart, a Toyota Australia terméktervezésért és -fejlesztésért felelős igazgatója, Rod Ferguson máris hatalmas lehetőséget lát az autóban. Egy ausztrál autós lapnak adott interjújában elmondta, akár már rövidtávon sem elképzelhetetlen, hogy bárki számára elérhetővé tegyék a gyári minőségű átalakítást. „Ha a BHP-vel végzett kísérlet sikeresnek bizonyul, első ügyfeleink vélhetően más hasonló profilú vállalatok lesznek, de több mint valószínű, hogy pár éven belül akár a közutakon is találkozhatunk majd az emissziómentesen közlekedő Land Cruiser 79-esekkel.”