A GT-R motoros Juke-tól kezdve a katasztrófavédelmi feladatokra épített Leafen át a déli-sarki expedícióra felkészített Ariyáig hosszú azoknak a Nissanoknak a sora, amelyek egy kevésbé hétköznapi, alternatív valóság igényeit igyekeznek kielégíteni. Ezekhez a fura szerzetekhez csatlakozik most a Nissan Frontier Tarmac, egy platós kisteherautó, amelyből drift-versenyautót építettek.

Pick-upból épített versenyautót a Nissan 1

Ha nekünk olyan motorunk lenne, mint a VR38DETT, mindenbe beleépítenénk, a fűnyírótól a kukásautóig. A Nissan sajnos nem így gondolta: habár a Frontier Tarmac orrában egy 3,8 literes V6-os motor dolgozik, az nem a GT-R ikonikus turbómotorja, hanem a jóval szelídebb VQ38DD, amely amúgy a Frontier alapmotorjaként szolgál.

Pick-upból épített versenyautót a Nissan 25

Persze nem hagyták változatlanul: vízhűtéses kompresszort, szénszálas szívórendszert és egyedi kipufogót szereltek rá, így teljesítménye 446 lóerőre emelkedett, a maximális forgatónyomaték 542 Nm.

Pick-upból épített versenyautót a Nissan 26

A fékek a NISMO raktárából származnak, a belső hűtésű, lyuggatott tárcsákon kívül különleges jellemzőjük, hogy hátul két féknyerget kaptak – az egyiket a pedál, a másikat pedig a magasra húzott kézifékkar működteti; utóbbi feladata a hátsó kerekek megcsúsztatása, a drift elindítása.

Pick-upból épített versenyautót a Nissan 27

A futómű egy eleve egyedi fejlesztésű Nismo-konfiguráció speciálisan átdolgozott változata, elöl minden irányban állítható rugóstagokkal.

Pick-upból épített versenyautót a Nissan 28

A teljesítmény és a látvány mellett a tömegcsökkentés is szerepelt a megvalósítandó feladatok listáján, ezért a teljes karosszéria mellett a kerékívtoldatok (+10 cm) és a 20 colos keréktárcsák is szénszálas kompozitból készültek.

Pick-upból épített versenyautót a Nissan 29

Szintén karbon a kormánykerék, valamint a Recaro ülés, amelyet egyedi, retró hangulatú kárpit borít. A pedállal aktiválható rögzítőféket kiszerelték.