Tegnap a mélabús felhők alatt zsúfolt volt a város. Hétvégi programok tömkelege zajlott egyszerre, a Belvárosi Fesztiválon népszerű zenekarok zajongtak ingyen, a sörivók a Főzdefeszten döntötték az hazai gyártású malátakoktélokat. Az autórajongók viszont a pesti alsó rakpartra szegezték tekintetüket szombat délután.

A Nissan és a Class  FM közös bulijának főszereplője a világon egyedülálló, 485 lóerős szörny a Juke-R volt. A GT-R alapokra épült bizarr fenevad már szerepelt nálunk, sőt exkluzív angliai menetpróbán vezethettük is.

Az eredeti Juke karosszériából csak a tetőlemez és az oldalsó oszlopok maradnak meg, a padlólemez, valamint az autó eleje és hátulja egyedi építés. Mivel a GT-R motorja sokkal tovább benyúlik az utastérbe, a GT-R elemekből álló módosított műszerfal is hátrébb kerül, a transaxle felépítés miatt pedig a hátsó üléssor helyét a váltó foglalja el. Azaz a Super Juke kétüléses. az FIA előírásoknak is megfelelő bukócsövezés és a padlólemez erősítései miatt 1806 kilós tömege majdnem 400-zal múlja felül a legerősebb utcai Juke-ét. Azonban még ez a jókora tömegnövekedés sem akadálya a hihetetlen, nem csak ebben a méretkategóriában bombasztikus teljesítménynek, ami persze a Nissan GT-R-ből egy-az-egyben átvett, 3,8 literes 485 lóerős, biturbó V6-os motor érdeme. Ennek és a szintén a GT-R-ből származó duplakuplungos váltónak, valamint az elektronikus vezérlésű összkerékhajtásnak köszönhetően 3,7 másodperces 0-ról 100-ra gyorsulásra képes a Juke R, végsebessége pedig 257 km/óra.

Tehát eddig sokkal többet megtudtunk, mint amit egy bő másfél perces rakparti csapatás adhat, mégis izgatottan vártam, mikor jön el az én egy percem. A Juke-R adta élmény mellett maga a helyszín varázsolt pillangókat a gyomromba. Végsebesség közelében tolni a szalagkorlátok között, egy körölbelül 130 milliót érő autóval, Nevemmel a teljes felelősséget vállaló papíron? Egész érett ok az aggodalomra.

Rajtra készen!

Rajtra készen!

Rajtra készen!


A meghívott zsurnaliszták két autóval melegítettek a nagyvadra, a Nissan Juke 1.6 Shiro 190 lóerős verziója után jött a 370Z, majd a Juke-R.  Bukósisakot kapva pörögtek fel az események, a szűk időkeret miatt rohamléptekben haladva jutottam el a Juke-R vezetőülésébe. Az utcai Juke-ot teszteltem, így sok újat nem mutatott. A 370Z ezzel ellenben már a villámpróbán erős birtoklási kényszert ébresztett. 331 lóerő, kéziváltó automatikus gázfröccsel, könnyen táncra fogható far,  hétköznapi tudással is élhető erő és élmény.  Mindez a felpumpált Juke-R esetében már nem mondható el.

Ötpontos öv, Recaro versenyülés, GT-R műszerek, ezt rögzítette az agyam, amíg begurultunk a rajthoz, hogy végighaladjunk a két egyenes szakaszból és két bójasoros szlalomból álló rakparti minipályán. A másik két Nissanhoz képest atomvillanásként zúztunk végig, az instruktor kivételesen nem nyugalomra intett, hanem csak darálta a fülembe: “Nyomjad tovább!” Kellett is, nélküle bele sem karcoltunk volna a 485 lóerős autó valós teljesítményébe. Az események gyorsabban pörögtek, mint azt az agyam kapacitása bírta, csak járt a kezem és a lábam, mire megrágtam a gondolatot, hogy kettesben kellene csinálni a szlalomot, már a Margit-híd pesti hídfője felé haladtam, padlóig taposva a pedált.

Elöl a 130 milliós darab, mögötte a mezei Juke

Elöl a 130 milliós darab, mögötte a mezei Juke

240 km/óra a rakparton, ilyen mutatványra kevés alkalom adódik az életben. Ezt a röpke őrületet adta a Juke-R nap, kiskanálnyi ízelítő volt csak, ennyi jut a szerencsés földi halandónak. A szerencsés és gazdag földi halandó pedig akár birtokba is veheti a Nissan különlegességét. A nagy siker, és a beérkező ajánlatok nyomán gyártásba kerül a Juke-R egyelőre 25 darabot terveznek, már a legfrissebb technikával, azaz a fejlettebb 545 lóerős hajtással ellátva.